Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-11-15, 21:03   #1
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Vårat eget ångloks geni (eller vad man ska titulera dej som nu för tiden) har gjort det igen, överträffat allt annat man har sett i Trainz tidigare.
Känns som att du sätter en ny standard på allt du producerar i den däringa verkstan du har, imponerad (x10) blir man i alla fall .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 12:43   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Tackar ödmjukast för att beröm!
Kul att det påminner om verkligheten, det är ju den jag har som referens


Har inte så mycket nytt att tillägga sedan senaste gången, men börjar så sakteliga känna mig nöjd med detta projekt, så jag hoppas att jag kan släppa det inom en inte alltför snar framtid.
Håller på att skriva lite dokumentation om loket, både historian som jag presenterat i denna tråden och lite förklaringar till hur saker i hytten fungerar. Såklart måste jag hela tiden överträffa det jag gjorde förra projektet, så denna gången håller jag även på att översätta manualen till engelska, om nu skulle hända att någon där ute skulle få lust att rulla runt i ett svenskt ånglok.

Och så en bild på loket ifrån simulatorn:


God fortsättning!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 15:10   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

himmel o plättar... "påminner"??? Närmare verkligheten i en simulator tror jag inte går...

jösses amalia va snyggt!
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 10:46   #4
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 298
Standard

Ursnyggt!
Inspirerande att kolla in.
Har du visat upp detta på N3v forum?
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 11:57   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Oj, va fint ånglok! Mycket bra gjort!
Jag vill gärna ha det till Railworks. Är det för mycket jobb att konvertera loket?

Senast redigerad av Totte den 2022-01-07 klockan 11:59.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-08, 13:50   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Vackert.

Bara att instämma med övriga. Att det är svårt och tro, att bilden kommer från en tågsimulator.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-08, 14:52   #7
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Haha, tackar så mycket! Ja, vi har kommit en bra bit med realismen i tågsimulatorerna sedan jag började på TRS2006-tiden.

Vovven: Nej inte än, men jag lade upp den i European screenshots-tråden på N3vs forum nyss, så vi se om de är lika imponerade där. Finns ju en hel del folk där som är bra mycket bättre på att ta snygga bilder än vad jag är, Ekan och Rely för att bara nämna några.

Totte: Att konvertera kräver att det finns någon Railworks-byggare som har erfarenhet av att bygga ånglok. Det är väldigt mycket små mesher och grejer som i sådana fall behöver konverteras. Det rör sig nog om närmare 200 separata mesher! För att inte tala om att alla animationer, inte minst på slidstyrningen antagligen måste göras om från grunden för att Railworks animerar annorlunda än Trainz. Sedan vet jag inte om Railworks använder PBR-texturer. Om inte måste man göra om alla texturerna helt också. Listan kan nog göras lång! Så som svar på frågan, antagligen långt mycket mer jobb än vad man tänker sig, tyvärr.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:49.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009