|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-03-16, 01:35 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
ATC för Railworks
Jag har väl "hintat" om detta i några spridda trådar på forumet redan men tänkte kanske att det var läge att vara lite mer konkret med vad som är gjort hittills. I 3d-väg är det väl inte mycket gjort egentligen ett stycke ATC-panel och en balis är väl det enda som behövs vilket jag är glad för när Windows8 inte riktigt vill komma överens med 3d-programmet tar allt 10ggr så lång tid att göra :/
Fokus så långt har legat på att ge baliser den information de behöver från signalerna(mest klippt och klistrat från KMW:s signalskript med nödvändiga modifikationer) samt få loket att läsa av och reagera på informationen på ett ATC-liknande sätt. Det sistnämda är väl ungefär där jag befinner mig just nu(traggla ATC-manualer, knacka skript och testa i en evig karusell) och kommer så att förbli ett tag tills det hela fungerar som det är tänkt En videosnutt från en testkörning i nuvarande skick finns att kika på vid http://www.youtube.com/watch?v=pEPtoh8m8Nc. Helst hade jag modifierat T44:an med ATC direkt men det är tyvärr omöjligt just nu eftersom Blueprint editorn inte kan läsa xml-filer större än 1.1Mb utan att spåra ur helt(detta är påpekat via mail till RS.com och tydligen är det en känd bugg som "kommer fixas" typ innan helvetet fryser till is i vilket fall). Forsättning följer....
2013-03-16, 01:54 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Fanns det någon som skulle få det här att fungera så var det väl du. Ett fantastiskt arbete helt klart. Har brist på ord just nu men detta följer jag med stort intresse.
2013-03-16, 02:18 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
hej coolt fortsätt så
/John
2013-03-16, 06:00 | #4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
Som vanligt så utför du förstklassigt arbete och som vanligt så är tangentbordet dränkt.
/Marcus |
2013-03-16, 10:20 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
Skitbra
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
2013-03-16, 10:38 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Gomorron!
Toppenbra, Mawkish!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-03-16 klockan 10:39. |
2013-03-16, 10:57 | #7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Mycket bra jobbat!
2013-03-16, 12:09 | #8 |
Tidigare Traindriver94
|
Mycket häftigt! Det är tanken på detta tillsammans med Basses svenska motorvagnar som får mig taggad till att ta tag i ruttbyggandet igen
2013-03-16, 14:33 | #9 |
Medlem
|
JAAA!!!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2013-03-16, 20:35 | #10 |
Tidigare mrdaddydj
|
Enkelt å simpelt: Awesome Detta kommer jag att följa med absolut största intresse!
2013-03-16, 21:54 | #11 |
Medlem
|
Det ska väl finnas nån funktion där man kan kvittera bort ett ATC-Besked? jag såg iaf. ingen varnings-ikon i den grafiska förarpanelen...
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2013-03-17, 01:20 | #12 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
Må si du imponerer stadig med disse prosjektene dine !
2013-03-17, 02:47 | #13 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Lampa överhastighet tänds vid +5km/h och f2 ton kommer kontinueligt att pipa, vid +10km/h kommer ATC att bromsa dig automatiskt (lampa ATC-broms tänds) med driftbroms som är kvitteringsbar vid +5km/h överhastighet (lampa ATC-broms blinkar). I grunden är det mesta som blinkar kvitteringsbart, gäller t.ex. även hastighetsnedsättningar. Dessa funktioner går att se i videon.
2013-03-17, 10:41 | #14 |
Medlem
|
Riktigt imponerande. I verkligheten så får du dock två stora 00 när du passerar huvudsignalen i stopp med 40-övervakning och den försvinner först sedan du passerat nästa huvudsignal som inte visar stopp, alltså inte först 40 och sedan 100km/tim som den får nu strax före T44an. För att passera signalen måste man trycka in den röda knappen i mitten och när man håller den intryckt så blinkar även växlingslampan för att tala om att du håller knappen intryckt. Det har hänt allt för många gånger att man lättar lite på intryckandet av passageknappen och det blir nödstopp på tåget när man passerar signalen.
Hur har du fått ATCn att räkna ut när den skall bromsa tåget? Det beror ju på hur bra broms tåget har..... PS!! När du kör över 5km/tim för fort så piper ATC konstant tills du är nere under +5km/timmen igen, inte bara två gånger. DS!! PS!!! Sista pipet innan ATCn bromsar är 2 st pip i verkligheten. DS!!! Jag är riktigt imponerad av ditt jobb. När detta fungerar till 100% kan man helt klart använda detta i undervisning för blivande lokförare för att lära sig ATCn. Tummen upp. Kanske dags att uppdatera X2000-simulatorn i Gävle???
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2013-03-17 klockan 10:52. |
2013-03-17, 10:55 | #15 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Fullständig ATC-simulering blir nog tyvärr lite komplicerat åt de 5-åringar som är den största "kundkretsen" i X2-simmen...