Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-14, 15:52   #1
Melin
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard var köper jag spelet?

jag har kollat runt lite på nätet. men letar efter någon svensk site som går att köpa spelet från. någon som vet var man köper spelet?

jag hittade spelet för 199 kr på tbh.se beställt och klart. sen tillägget vore ju skoj att ha.

Senast redigerad av Melin den 2008-08-14 klockan 15:57.
Melin besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 17:34   #2
Janne
STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Vilket spel? Trainz UTC, TRS2004, TRS2006 eller Trainz Classics?

Vilket tillägg?

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 17:36   #3
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne
Vilket spel? Trainz UTC, TRS2004, TRS2006 eller Trainz Classics?

Vilket tillägg?
Troligen Kuju Rail Simulator med tanke på att det är i det forumet...
Gammal 2008-08-14, 17:40   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melin
jag har kollat runt lite på nätet. men letar efter någon svensk site som går att köpa spelet från. någon som vet var man köper spelet?

jag hittade spelet för 199 kr på tbh.se beställt och klart. sen tillägget vore ju skoj att ha.
tilläggen måste du köpa ifrån http://www.railsimulator.com/ där finns alla utvecklade av RSDL, sedan finns det några gjorda av German railroads
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 21:38   #5
Melin
Medlem

Standard

märkligt att tilläggen kostar mer än vad jag ska ge för spelet, märklig prisättning.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-14, 22:22   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melin
märkligt att tilläggen kostar mer än vad jag ska ge för spelet, märklig prisättning.
billig butik kanske ? hur som helst har jag alla addons förutom Isle of wright som jag ska köpa, och jag kan helt klar säga att dom är värda pengarna om inte mer, dom är skit fina!
Gammal 2008-08-15, 01:54   #7
Melin
Medlem

Standard

de jag har sett så verkar spelet mer realistikt än tex trainz, sen hur det är att bygga i spelet vet jag inte, bara vad jag har läst, och de verkar inte smidigt sen undrar jag, hur funkar industrier och sånt? kan man lasta på och av som man gör i trainz?
Gammal 2008-08-15, 02:02   #8
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

bygga är lite svårt men man vänjer sig, på industrier måste man parkera vagnen man ska lasta / lasta av på ett specifikt område sedan trycker man på "T" så lastas det och lastas det av, samma sak gäller passagerare, realismen är mycket bättre än trainz, och det kommer att bli bättre med MK2 uppdateringen, och jag köpte /laddade ner och testade Isle of wight i kväll, en helt underbar bana, loken och vagnarna är fantastiska, när man är på bryggorna och kollar på tågen som kört förbi så känner man nästan saltstänket i pannan och när man kollar på ångloken känner man nästan lukten av stenkol
Gammal 2008-08-15, 02:06   #9
Melin
Medlem

Standard

låter ju kanon, jag har lagt massor med pengar på trainz, men måste ju testa andra simulatorer med, börjar tröttna lite på ljud som inte funkar, crash till skrivborden utan anledning, cmp som strular imellan åt. fast den är klart bättre i TC3, har kollat runt på den del ställen verkar som det finns en hel del gratis grejor med till kujo.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:29.