Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-19, 20:13   #1
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard Tre svenska kyrkor

Hej där

I ett svagt ögonblick lovade jag att göra några svenska kyrkor. Så nu har jag konverterat tre sådana till Trainz.

Det är:
- Lugnås kyrka
http://www.kyrkokartan.se/058214/images/58214_48791445
- Öjeby kyrka
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96jaby_kyrka
och
- Husaby kyrka
http://sv.wikipedia.org/wiki/Husaby_kyrka

Håll till godo / BjörnL
Bifogade bilder
Filtyp: jpg kyrkor.jpg (245.7 KB, 546 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: zip 3kyrkor.zip (4.14 MB, 223 visningar)
bjornl besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 21:20   #2
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Thumbs up Du bjornl...

Du bjornl... du får gärna fortsätta att leverera... nu kan jag i framtiden ta mig an "Smålands Jerusalem"... dvs Jönköping... som det ibland heter i folkmun... Snygga objekt!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 21:26   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs up Applåder !!!

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej där

I ett svagt ögonblick lovade jag att göra några svenska kyrkor. Så nu har jag konverterat tre sådana till Trainz.

Det är:
- Lugnås kyrka
http://www.kyrkokartan.se/058214/images/58214_48791445
- Öjeby kyrka
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96jaby_kyrka
och
- Husaby kyrka
http://sv.wikipedia.org/wiki/Husaby_kyrka

Håll till godo / BjörnL
Hur då konverterat? Från katolskt till protestantiskt? Skit samma, du gör förbaskat snygga byggnader, fortsätt med det!!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 21:43   #4
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile För att göra sig lustig...

För att göra sig lustig... kommer det väl snart en katt och en död kropp att ladda ned dvs. en katt o lik..... anspelar på att konvertera.... så här en lörda´kväll...
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 21:49   #5
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

BJÖRNL

Inte vet jag varifrån du kom, men det är fantastiskt att ha en sådan som du - som bara slänger ut än det ena och än det andra av fina svenska objekt till våra Trainz. STORT tack och jag önskar att det fanns fler som du. (Det gör det nog också, men blygsamheten kanske spelar roll så att de inte vågar publicera något....)
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 10:10   #6
josu
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 296
Skicka ett meddelande via Skype™ till josu
Standard *Applåderar*

Riktigt snyggt!
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 16:20   #7
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard Tack för dom snälla orden

Hej

Tack för dom snälla orden och kul att ni gillar grejerna.

Det kanske är på sin plats att presenter jag mig, jag har sett att andra har gjort det.

Uppsalabo är jag och vägmätaren har just passerat 50, Jag har ingen tågbakgrund alls men jag har jobbat som ingenjör en gång i forntiden och då höll jag på med CAD fast mest 2D.

Om någon har en Volvo 850 eller V70 så kan jag hälsa att min största ”clame to fame” är den lilla nit som sitter i överkant av dörröppningarna för att hålla fast takräcket i längsdled.

Nu arbetar jag på SLU sen ganska många år och jobbar inom administrationen på nån slags mellanchefsnivå. Det är ju lagom kul ibland så lite hobbys behövs ju.

Jag rider sedan många år så det är ganska säkert att det kommer några ridhus vad det lider.

Sedan gillar jag strategispel också och det var på den vägen jag hittade hit. Jag fastande först för railroad tycoon III och sedan började jag titta efter andra tågspel/simulatorer.

Sedan provade jag RailWorks och gillade det ganska mycket men min dator tyckte att det var alldeles för mycket begärt av den att köra RailWorks.
Jag funderade länge på om jag skulle köpa Trainz men till sist kom jag mig för med det strax före jul och det har jag inte ångrat.

Mycket var det detta trevliga forum som övertygade mig om att det var värt at satsa på Trainz.

Men… som kanske redan har förstått har jag fastnat mer för att bygga grejer till Trainz än att köra tåg.

Så det kommer at bli fler saker det kan jag nog lova, just nu håller jag på med…… mjölkpallar.

Med vänlig hälsning / BjörnL
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 18:51   #8
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Mjölkpall! Det är vad jag drömmer om - bl a.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 19:43   #9
josu
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 296
Skicka ett meddelande via Skype™ till josu
Standard

Vad menar du, Nisse???
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 22:27   #10
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej

Tack för dom snälla orden och kul att ni gillar grejerna.

Det kanske är på sin plats att presenter jag mig, jag har sett att andra har gjort det.

Uppsalabo är jag och vägmätaren har just passerat 50, Jag har ingen tågbakgrund alls men jag har jobbat som ingenjör en gång i forntiden och då höll jag på med CAD fast mest 2D.

Om någon har en Volvo 850 eller V70 så kan jag hälsa att min största ”clame to fame” är den lilla nit som sitter i överkant av dörröppningarna för att hålla fast takräcket i längsdled.

Nu arbetar jag på SLU sen ganska många år och jobbar inom administrationen på nån slags mellanchefsnivå. Det är ju lagom kul ibland så lite hobbys behövs ju.

Jag rider sedan många år så det är ganska säkert att det kommer några ridhus vad det lider.

Sedan gillar jag strategispel också och det var på den vägen jag hittade hit. Jag fastande först för railroad tycoon III och sedan började jag titta efter andra tågspel/simulatorer.

Sedan provade jag RailWorks och gillade det ganska mycket men min dator tyckte att det var alldeles för mycket begärt av den att köra RailWorks.
Jag funderade länge på om jag skulle köpa Trainz men till sist kom jag mig för med det strax före jul och det har jag inte ångrat.

Mycket var det detta trevliga forum som övertygade mig om att det var värt at satsa på Trainz.

Men… som kanske redan har förstått har jag fastnat mer för att bygga grejer till Trainz än att köra tåg.

Så det kommer at bli fler saker det kan jag nog lova, just nu håller jag på med…… mjölkpallar.

Med vänlig hälsning / BjörnL
Haha, jag läste först att du var "vägmästare" och när jag kom till mjölkpallar så tänkte jag "nu går det illa" pga Lars Molins film....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-22, 01:22   #11
Pe4r
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Sweden
Inlägg: 230
Standard

Efter att själv blivit kickad från kyrkan så tror jag inte så mycket på kyrkan nu för tiden, tror mer på bibeln, trodde det inte fanns dåliga människor i kyrkan men dom är ju fan sämre än oss andra normala.

Fina byggnader iallafall, nån som vågar sig på Själevads 8kantiga kyrka?
Pe4r besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009