Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ny Norsk/Svensk rute publisert. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11258)

theodorskold 2006-02-23 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej! Du kan vid installationen radera bort "Files" och sen klicka vidare!

Sparkfot, se mina bilder ovan och jämför :p

Sparkfot 2006-02-23 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av theodorskold
Sparkfot, se mina bilder ovan och jämför :p

Theo: Jag gjorde det men den skapar jue endå inte en ny mapp som den ska?
Totte: Vad menar du med att ta bort files?:confused:

Mazz 2006-02-23 21:59

Har du gjort som HAI frågade? Sök efter den fil som han föreslår, så ser du var installationsprogrannet har gjoirt av rutten... Bara flytta över den till din riktiga rutt-mapp sen...

SubTrain 2006-02-23 22:12

Mappen 'Program Files'

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Theo: Jag gjorde det men den skapar jue endå inte en ny mapp som den ska?
Totte: Vad menar du med att ta bort files?:confused:

Vad Totte menar är att, som visas i bilderna på inlägg #9, den första delen i sökvägen skall redigeras.

Installationsprogrammet vill lägga rutten i "C:\Program Files\---"
och att du när du startar installationen skall se till att ta bort just den delen i sökvägen som jag gjort (fet) och (understruken), inklusive mellanslaget - så att början på sökvägen ser ut så här;
"C:\Program\---"
De tre bindestrecken innebär att texten efter backslash skall vara orörd.;)

Naturligtvis kan du ändra den texten till just den mappen där du har ditt MSTS installerat om den inte finns i programmappen; D.v.s. om den ligger under en mapp som heter 'Spel' så skall ju inledningen av sökvägen se ut så här;
"C:\Spel\---"

Alternativt går du till utforskaren och letar efter din nya rutt i mappen som heter "Program Files" den borde ju ha hamnat just där.

(Rättade till ett par slarvfel...)

Sparkfot 2006-02-23 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av SubTrain
Vad Totte menar är att, som visas i bilderna på inlägg #9, den första delen i sökvägen skall redigeras.

Installationsprogrammet vill lägga rutten i "C:\Program Files\---"
och att du när du startar installationen skall se till att ta bort just den delen i sökvägen som jag gjort (fet) och (understruken), inklusive mellanslaget - så att början på sökvägen ser ut så här;
"C:\Program\---"
De tre bindestrecken innebär att texten efter backslash skall vara orörd.;)

Naturligtvis kan du ändra den texten till just den mappen där du har ditt MSTS installerat om den inte finns i programmappen; D.v.s. om den ligger under en mapp som heter 'Spel' så skall ju inledningen av sökvägen se ut så här;
"C:\Spel\---"

Alternativt går du till utforskaren och letar efter din nya rutt i mappen som heter "Program Files" den borde ju ha hamnat just där.

(Rättade till ett par slarvfel...)

Subtrain du hade väldigt rätt, jag hitta den i program files och la nu över den i huvudkatalogs rutt mappen! tackar så mkt:)
Hittade även andra små bra saker i den mappen:)

dd 2006-02-24 11:33

får följande meddelande när jag ska starta rutten:
''Train world initialization failed.''

Nån som vet vfelet

Sparkfot 2006-02-24 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av dd
får följande meddelande när jag ska starta rutten:
''Train world initialization failed.''

Nån som vet vfelet

Kör installme filen som finns i meråkerbanen mappen, den kopierar texturer från orginal rutterna.

Pierre 2006-02-25 10:43

Nån som kört hela linjen?

Jag provade att köra Storlien-Trondheim, men efter ett tag stängdes msts ner och jag fick "skicka till Bill" medelandet. Stod inget annat, bara det!

Annars gillar jag rutten. Norge har ju ett häftigt landskap! Men ska perrongerna vara så korta?

dd 2006-02-25 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Kör installme filen som finns i meråkerbanen mappen, den kopierar texturer från orginal rutterna.

THANKS.....

DJTimboy 2006-02-25 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Nån som kört hela linjen?

Jag provade att köra Storlien-Trondheim, men efter ett tag stängdes msts ner och jag fick "skicka till Bill" medelandet. Stod inget annat, bara det!

Annars gillar jag rutten. Norge har ju ett häftigt landskap! Men ska perrongerna vara så korta?

Tydligen fler som fick det. Jag fick det ifrån Storlien och så efter första stationen så var det någon hållplats och några bommar framför och då dök det fram. Men annars så är det en jäävligt fin natur. Väldigt fin rutt!

Totte 2006-02-25 17:37

Jag kunde köra hela vägen, men efter avslut visas felmeddelande till Bill istället för menysida. Jag tror orsaken kan vara växlarna som ligger tätt på varandra utan spårbit mellan. Jag håller med att rutten är fin och bra byggd.

HAI 2006-02-25 17:55

Totte: Hmm, merkelig.
Ruten er beta-testet, og har fungert bra hos beta-testerne.
Det kan imdlertid stemme at noen sporvekslere ligger tett på noen av stasjonene.
Pierre: Ja, perrongene skal være så korte. Stasjonene langs Meråkerbanen ligger i tynt befolkede områder og har lite trafikkgrunnlag. Dessuten kjøres togene vanligvis med motorvognsett på 2 vogner. Trondheim stasjon skal imidlertid ha lengre platformer.

Lokförarn 2006-03-08 17:38

Bra ...

Väldigt bra och välgjord linje.
Roligt och se att det kommer nya linjer till MSTS.

TW

Lokförarn 2006-03-09 17:58

Bra ...

Mycket bra, linjen rullar på fint utan hack eller långa laddningstider, inga problem finns heller med den,
Lite synd är väl att den inte är elektrificerad, vore den det
så skulle den vara utmärkt för malmtåg.

TW

Sparkfot 2006-03-09 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lokförarn
Mycket bra, linjen rullar på fint utan hack eller långa laddningstider, inga problem finns heller med den,
Lite synd är väl att den inte är elektrificerad, vore den det
så skulle den vara utmärkt för malmtåg.

TW

Det går jue att köra med ett Rc lok jue?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:58.