Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Guider/tutorials - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Måla om tåg/objekt -KRS/RW- (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25561)

Micke.L 2010-01-16 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 201720)
Konstigt, fungerar originalobjektet?

Japp..............

Micke.L 2010-01-16 16:08

Tror att det är något fel med guiden, för även när jag har målat om andra objekt har spelet kraschat när jag ska välja dom...

Bombardier Train 2010-01-16 17:17

Mycket konstigt, undra vad som kan vara fel? Hoppas inte det blev något fel med guiden... :Fnissa:

Micke.L 2010-01-16 17:30

T.ex så skulle jag testa att göra en repaint av en av News skyltar. Då kopierade jag alla filer som hade med just den skylten att göra till en egen mapp som jag döpt till Micke.L (under Assets).

Sedan har jag ändrat sökvägar, namn, m.m i dokumenten, sedan målat om, sparat och sen när jag är i spelet kommer både "micke.l" upp som mapp (när man ska lägga till downloads i en rutt) och när jag kryssat i den så kommer objektet jag målat om upp. Men så fort jag trycker på det så stängs RW ner.

Pierre 2010-01-16 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 201741)
T.ex så skulle jag testa att göra en repaint av en av News skyltar. Då kopierade jag alla filer som hade med just den skylten att göra till en egen mapp som jag döpt till Micke.L (under Assets).

Sedan har jag ändrat sökvägar, namn, m.m i dokumenten, sedan målat om, sparat och sen när jag är i spelet kommer både "micke.l" upp som mapp (när man ska lägga till downloads i en rutt) och när jag kryssat i den så kommer objektet jag målat om upp. Men så fort jag trycker på det så stängs RW ner.

Nu gissar jag bara, eftersom jag inte gett mig på objekt än. Men har du verkligen ändrat alla sökvägar i bin-filen?

För det låter som RW hittar ditt objekt med det nya namnet, men sen kraschar för att sökvägar saknas eller är felande...

Sen när man flyttar filerna till en egen mapp under Assets, så tror jag man måste ändra mer än vad som beskrivs i guiden!

Micke.L 2010-01-16 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 201744)
Nu gissar jag bara, eftersom jag inte gett mig på objekt än. Men har du verkligen ändrat alla sökvägar i bin-filen? Inte bara dom som beskrivs i guiden!

För det låter som RW hittar ditt objekt med det nya namnet, men sen kraschar för att sökvägar saknas eller är felande...

Finns det fler än de som står i denna guide? =/

Pierre 2010-01-16 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 201745)
Finns det fler än de som står i denna guide? =/

Nu har jag kollat i bin-filen till en av hans skyltar och däär var det bara en sökväg som ska ändras. Det ser ut så här:

<GeometryID d:type="cDeltaString">newS\sweden\RailNetwork\sign s\[00]sign03</GeometryID>

Nu blev jag lite undrande????? Gjorde du så här: Assets/Micke.L/signs eller så här: Assets/Micke.L

Gjorde du som första, så blir sökvägen:

<GeometryID d:type="cDeltaString">Micke.L\signs\[00]sign03</GeometryID>

Micke.L 2010-01-16 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 201749)
Nu har jag kollat i bin-filen till en av hans skyltar och däär var det bara en sökväg som ska ändras. Det ser ut så här:

<GeometryID d:type="cDeltaString">newS\sweden\RailNetwork\sign s\[00]sign03</GeometryID>

Nu blev jag lite undrande????? Gjorde du så här: Assets/Micke.L/signs eller så här: Assets/Micke.L

Gjorde du som första, så blir sökvägen:

<GeometryID d:type="cDeltaString">Micke.L\signs\[00]sign03</GeometryID>

Jag döpte den till >Micke.L\skyltar\[00]TilltradeForbjudet< och sen det där med deltastring m.m ändrade jag inte på..

Pierre 2010-01-16 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 201750)
Jag döpte den till >Micke.L\skyltar\[00]TilltradeForbjudet< och sen det där med deltastring m.m ändrade jag inte på..

Har du döpt om själva filen?????? Om du har det, så är det säkert det som är felet!? Byt namn i bin-filen, men byt inte filnamnet!

Och på denna rad ska det gamla filnamnet stå kvar, men sökvägen ska ändras till din skyltar mapp:

<GeometryID d:type="cDeltaString">Micke.L\skyltar\[00]sign03</GeometryID>

Ska du göra en målning till av skylten, så får du lägga den i en ny mapp, t.ex. skyltar2:

<GeometryID d:type="cDeltaString">Micke.L\skyltar2\[00]sign03</GeometryID>

Micke.L 2010-01-16 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 201751)
Har du döpt om själva filen?????? Om du har det, så är det säkert det som är felet!? Byt namn i bin-filen, men byt inte filnamnet!

Ja, jag har döpt filen också. Döpt om på alla ställen som står i guiden.

Pierre 2010-01-16 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 201752)
Ja, jag har döpt filen också. Döpt om på alla ställen som står i guiden.

Då tror jag du missförstått... Filnamnen ska inte ändras! Däremot byter man namn på mappen, filerna ligger i. Sen ändrar man namnet och sökvägen i bin-filen.

Micke.L 2010-01-16 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 201762)
Då tror jag du missförstått... Filnamnen ska inte ändras! Däremot byter man namn på mappen, filerna ligger i. Sen ändrar man namnet och sökvägen i bin-filen.

Så man ska inte ändra själva binfilen/texturfilens namn? Utan bara ändra I själva Binfilen?

Pierre 2010-01-16 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 201764)
Så man ska inte ändra själva binfilen/texturfilens namn? Utan bara ändra I själva Binfilen?

Japp bara i bin-filen!

Micke.L 2010-01-16 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 201766)
Japp bara i bin-filen!

Nepp, kraschar fortfarande :(

Pierre 2010-01-16 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 201767)
Nepp, kraschar fortfarande :(

Var det bara bin-filen och textur-filen du bytt namn på? Har du gett dom orginal namnen nu? Ligger textur-filen i en textures mapp? Är textur-filen en TgPcDx-fil nu?

Kanske inte går att flytta till en egen mapp? Mappen man kopierar kanske måste ligga brevid orginalet?????

Eller så kanske iallafall undermapparna måste vara samma!? Då skulle det bli:

Assets/Micke.L/sweden/RailNetwork/skyltar

Nån som vet detta? Jag gissar ju bara...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18.