![]() |
Citat:
|
Tror att det är något fel med guiden, för även när jag har målat om andra objekt har spelet kraschat när jag ska välja dom...
|
Mycket konstigt, undra vad som kan vara fel? Hoppas inte det blev något fel med guiden... :Fnissa:
|
T.ex så skulle jag testa att göra en repaint av en av News skyltar. Då kopierade jag alla filer som hade med just den skylten att göra till en egen mapp som jag döpt till Micke.L (under Assets).
Sedan har jag ändrat sökvägar, namn, m.m i dokumenten, sedan målat om, sparat och sen när jag är i spelet kommer både "micke.l" upp som mapp (när man ska lägga till downloads i en rutt) och när jag kryssat i den så kommer objektet jag målat om upp. Men så fort jag trycker på det så stängs RW ner. |
Citat:
För det låter som RW hittar ditt objekt med det nya namnet, men sen kraschar för att sökvägar saknas eller är felande... Sen när man flyttar filerna till en egen mapp under Assets, så tror jag man måste ändra mer än vad som beskrivs i guiden! |
Citat:
|
Citat:
<GeometryID d:type="cDeltaString">newS\sweden\RailNetwork\sign s\[00]sign03</GeometryID> Nu blev jag lite undrande????? Gjorde du så här: Assets/Micke.L/signs eller så här: Assets/Micke.L Gjorde du som första, så blir sökvägen: <GeometryID d:type="cDeltaString">Micke.L\signs\[00]sign03</GeometryID> |
Citat:
|
Citat:
Och på denna rad ska det gamla filnamnet stå kvar, men sökvägen ska ändras till din skyltar mapp: <GeometryID d:type="cDeltaString">Micke.L\skyltar\[00]sign03</GeometryID> Ska du göra en målning till av skylten, så får du lägga den i en ny mapp, t.ex. skyltar2: <GeometryID d:type="cDeltaString">Micke.L\skyltar2\[00]sign03</GeometryID> |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Kanske inte går att flytta till en egen mapp? Mappen man kopierar kanske måste ligga brevid orginalet????? Eller så kanske iallafall undermapparna måste vara samma!? Då skulle det bli: Assets/Micke.L/sweden/RailNetwork/skyltar Nån som vet detta? Jag gissar ju bara... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18. |