![]() |
Citat:
|
Jaha! Nu har jag uppgrderat win 10 till min andra dator (lap top). Testade MSTS och får krasch precis som den första dator (stationär). :mad:
Så det är slut med MSTS för gott! Open Rails fungerar. |
Varför slutar MSTS att fungera i Windows 10? Otroligt, fattar inte!:mad:
|
När jag köpte ny dator så valde jag en med Intel-processor och Nvidia-grafikkort.
Då funkar det. Inte med andra märken på grafikkort. Men jag undrar var consisten tar vägen. hamnar inte synligt i Consists-mappen. hade samma problem i Windows7 med, där fanns en kompatibel-flik att trycka på för göra consisten synlig. Hittar ingen sådan flik i windows 8.1 och 10 |
1 bifogad(e) fil(er)
Glömde bilden..
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har provat allt och det hjälpte inte.:mad: Min datorinnehåll: |
Nu har jag skrivit till Elvas Tower om detta. Vi får se....
|
Hej.
Har du för grafikkort? Får vi se vad dom säger då. |
Grafikkortet:
ATI Mobility Radeon HD 5470 Graphic 512Mb |
Senaste svar från Elvas Tower.
Unless it is for a specific purpose that Windows 10 is needed, revert back to the old OS. I found Windows 10 to be of marginal benefit given the programs I run. Although most ran, some programs would require updating, making the free OS somewhat costly. Alltså tror jag, att man måste betala för att få fullständigt Windows 10, eller hur? |
Kul det funka för dig Totte.
Frågan är bara , syns dina Consists i consistmappen när du gör nya? Mina förblir osynliga men syns i Editors o Tools. |
Hej!
Con-filen jag skapade syns i Con-mappen. Kör du som adminstratör? |
Japp. Gjorde även det i Windows 7 men var tvungen klicka på konvertibler-fliken som jag visa på bild längre upp i inlägget, där jag fick kopiera in den i original consistsmappen . Men får inte fram någon i varken 8.1 eller w10.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:56. |