![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Er det noen som har noen formening om hvordan MSTS vil fungere under Windows 10
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag är tveksam till det. Kanske slutet för MSTS Editors & Tools. Kompatibilitet Win 7 har några år till för uppdateringar hoppas jag.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-06-01 klockan 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jeg kommer ikke til å oppdatere fra windows 7 til windows 10
på min stasjonere pc . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2012
|
![]()
Samma här. Jag kommer också att behålla windows 7.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ingen som har uppdaterat till Vers.10
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Inte jag i alla fall, för då är slutet för MSTS-editorerna.
OR Editorna skulle bli av tror jag, men när då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hei jeg bruke IMac og Macbook Pro med OS-X. Jeg bruker et program som heter:
Parallels Desktop for Mac. Programet finnes her: http://www.parallels.com/eu/ Jeg bruker både Open Rails og MSTS. Dette virker bra hos meg. Murlig at dette også finnes for Windows.
Mvh Arve ![]() Senast redigerad av abjol den 2015-07-24 klockan 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Man kan köra MSTS sen i Windows 10. Om man använder Vmware Player eller Workstation med Windows XP maskin i det programmet. Det fungerar bra för mig iallafall
![]() Länk till Vmware: https://my.vmware.com/web/vmware/fre...are_player/7_0 Spelar ingen roll om man har AMD ![]()
Windows 8/10 AMD fix http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35781 Ägare till följande Tåg simulatorer: Microsoft Train Simulator Rail Simulator (Origin) DTG Train Simulator 2015/2013(DLCs) (Steam) Video: Hur man skapar en path i msts ![]() Senast redigerad av hallonet99swe den 2015-07-26 klockan 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Låter bra. Ska man kanske prova installera då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Og simulatoren kjører Ok både under MSTS og OR.
Jeg oppdaterte til Windows 10 i går og har prøvd en del både i editoren og kjøring.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Om ni vill få spelet att fungera också. Läs min tråd som står i min signatur
![]()
Windows 8/10 AMD fix http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35781 Ägare till följande Tåg simulatorer: Microsoft Train Simulator Rail Simulator (Origin) DTG Train Simulator 2015/2013(DLCs) (Steam) Video: Hur man skapar en path i msts ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hos meg fungerer simulatoren i W10 uten noen extra. Den virker slik den har gjort under XP og Vista og W7.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Er det igjen andre som har prøvd MSTS med Windows 10.
Jeg har også prøvd TGAtool2A, SView og SFM og alt fungerer helt ok.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 Senast redigerad av jkriste2 den 2015-08-06 klockan 22:38. |
![]() |
![]() |