![]() |
M31 Klar!
1 bifogad(e) fil(er)
Jag har jobbat frenetiskt idag, det var ingen lätt uppgift. Men nu funkar allt, utom att konstruktören Cosey har gått under jord - fick dock ett mail från en annan tysk som säger att Cosey varit försvunnen 1 år, men att han säkert inte har något emot att vi gör om hans spårvagn bara vi nämner hans namn!
Nu till vagnarna. Jag har minskat kantigheten så långt det går, helt texturerat om ut- och insida, gjort alla destinationsskyltar (+ en egen extra - ha,ha!) samt mörkat ned pantografen(strömavtagaren). Tyvärr kan man inte flytta attachment points, så när ni sätter på ljust kommer det inte direkt ur strålkastarna - inget att gråta över spillt ljus. När ni fått in dom hittar ni dom som "GS M31 ...." När ni satt dom på spåret och kopplat ihop dom, så klickar ni på ? och sen på vagnarna och sätter på och av ljus - ändrar destination och fyller på passagerare. Lycka till. Jag laddar upp den under kvällen. Ni måste ha orginal BN UD Renova installerad, sen följer ni instruktionerna som jag skriver i Downloads. Sen tar jag några dar ledigt - hoppas ni blir nöjda? |
:drool::drool::drool:
T:O:M: Bättre, Mycket bättre än min verision av spårvagnen. Min skulle ha inga texturer utan bara ren färg på sidorna. Bara A-vagnen var färdig då jag la ner prodektet. Det var mycket bättre så, får din är UNDERBAR!!!!!!! |
oj ser jag rätt?
Jo jag ser rätt skit snyggt Lan, Du e bäst alltså!
Den e ju verkligen en M31 :a.. Väldigt bra jobbat nu får du ta ledigt några dagar ( hehe) Hoppas att du laddar upp den snart här! :drool::tumme_upp::grin: Tänkte på en kul grej om någon på forumet känner till något motor ljud som liknar M31 ans ( om du har hört hur den låter då?!) så kan den som hittar de lägga upp den här i tråden?! |
Ja, jag hittar då inte: BN UD Renova på ptram.eu. mvh Johnny
|
Citat:
|
Yes i will. mvh Johnny
|
Citat:
"Det är en kuid2,a (skriver över) Kuid2:108959:53429:2, finns på DLS " inskickat av Ekankal. |
Citat:
Hoppas du är nöjd med modellen! |
2 bifogad(e) fil(er)
bilden visar en spårvagn (DLS Beynes B-25a, B-b och B-25c) som har bra motorljud och plingeklocka (ser också lite göteborgs ut?). Jag vill gärna ha era synpunkter!
Andra bilden visar M31 med ny pantograf. |
Citat:
Som svensk? Njaäe, utseendet känns fel tycker jag. Kanske för att jag förknippar typen så mycket med Amsterdam. |
Citat:
Jag kan kanske fixa sidreklamskyltar, fixar det antingen imorgon eller till nästa vecka, eller så kan Markus fixa det. Angående numrern så är det 300 till 380 på m31orna, m32or har: 401 och uppåt men de har just nu bara 40 av de vagnarna så det e till 440, källa: google. EDIT: OCH OM NI UNDRAR SÅ KOMMER BILDER PÅ M32AN OM NÅGRA DAGAR FRÅN MIG O GBGtram, men ta du en liten paus lan. |
Nästa [hållplats]M32 :an....
1 bifogad(e) fil(er)
- Jag har provkört din fina M31:a lan och de e bara en nackdel när du ex:kommer till Möndal(4) så kan man inte ändra skylten till 4 Angered ( vet du om man kan göra de i "kör"läget eller går de å fixa?
Och ser att du har ändrat strömtagaren nu/pantografen skulle du ladda upp den modell med på downloads? =)? - Nästa sak den första vagnen på bilden...hmmm nja om jag tittar snabbt på den påminner den mera om en M29 än M31 men jag tror inte att den passar så jättebra i GBG men den e ändå inte så dum... - De finns en lite sak till motorljuden tänkte jag ändra till ngt annat på din M31 ( de låter ganska fult originalljudet då men om du eller ngn annan vet något snyggt motroljud sok passar så vore de snällt om du kunde skicka kuildnummret på den. - ja just de ja M32 or vore kul att fixa lite senare med hittills har jag å Gampa hittat en röd vagn som e hyfsat lik och finns på Ptrams hemsida. se bild... |
Markus, ladda ner Icetrain och Beynes vagnarna och kolla Motorljud och Tuta och meddela mig vilka som är mest lika M31. Man kan kombinera hur man vill - det är du som hör ljuden!
Det som fattas sen är en förarcab - i den som är(inviseble cab) sitter man ju fastbunden fram på vagnen. Jag skall undersöka scriptet (7 sidor) och se hur man öppnar dörrar och ändrar destinationer i körläge (om det är möjligt?). Övriga synpunkter vill jag ha! T.ex. är nog Göteborgsvapnet lite för stort. Ni måste komma med synpunkter om jag skall kunna utveckla modellen så bra det går - jag är öppen för kritik! |
Då fixar jag ett...
Citat:
- Ice train, kan jag få se ngn bild på den eller e de bara att söka på DLS?? Om den skulle var ett okej ljud så kan ju de ändra motorljudet på den med på den uppdaterade versionen av din M31 :a =). De skulle vara bra om du gör en lite mindre GBGs stad logga om du kan... och suvärent om du gick att ändra Dest. skylten i Körläget. De vore coolt om de gick att göra så man satt i en synlig hytt/Cab med.. (PS: M31an e min favorit vagn!=) Men jag återkommer när jag har kontrollerat motorljuden osv... Ha de gÔtt! |
Citat:
Scriptet (bn.gs) är fullt av fel (åtminstone i TS2009). t.ex. * När man sätter på strålkastarna släcks innebelysninen (skall vara tvärt om) * Blinkers fungera ej (skall styras av nästa växels läge) * Skyltväxlingen i körläge vet jag inte hur det funkar (behövs kanske nån rule?) Jag är dålig på script - om nån scriptguru kunde titta på bn.gs vore bra. * Möjligen kan man använda "innentag.im", göra en förarhytt i gmax och attacha den i configen? Jag kommer att övergå till andra projekt snart - men jag skall försöka hinna fixa till M31:an så gott jag kan och ladda upp en reklamdekorerad vagn när jag får bilder. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:56. |