![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Hej, GBGtram[Markus] och trainz2007[Gampanat] tänkte ha en Tråd där man kan be om hjälp med någon ommålning av Tåg eller Spårvagn.
Just nu skulle vi vilja ha hjälp med att måla om en Spårvagn som heter: BN UD renov serien som är gråa och är rena kopian av GS M31:a. Du hittar vagnen genom att söka på BN UD på DLS eller CMP, där den är i tre delar som den riktiga M31:an.[vi kan lägga upp filen för vagnen här eventuellt]. Vi undrar nu om proffsen Ekan eller Bengan ( eller ngn annan) skulle kunna hjälpa oss med att måla om den till Göteborgs spårvägars M31:a. I så fall vore vi först i världen med en blå M31:a!?
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-06 klockan 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Arbetar med m31an men två saker hindrar mig med att ladda upp ommålningen.
1. Tillåtelse av utgivaren (skaparen)av vagnen, ska man e-maila han/hon eller bara lägga ut den på direkten? jag tror att jag inte har någon e-post nämligen, så då är det nog kört. 2. Hur man lägger ut den. Jag är rätt så ny här så att jag är nog lite ovan med att ladda upp filer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej ,snällt att du hjälper oss, vi är riktigt glada att du fixar den GS blå till M31:an då .
![]() ![]() ![]() E-posten till tillverkaren är : mb_trainz@web.de E-posten står (I CMP) open in explor och sedan config. där står E-posten till dom som har gjort vagnarna. Men just denna BN UD har samma tillverkare. Sedan när du målat om den så lägger du upp den på forumet, så gör du: Skriv att det är GS M31:a ( i ett inlägg) och sedan när du har skrivit klart så går du ner en bit på sidan där hittar du knappen -Hantera Bifogade Filer-, klicka där och välj sedan M31:an där du sparade den.
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Gör du inte det, så kan det ställa till problem för oss andra. Om det skulle vara något annat, som vi skulle vilja måla om utav hans saker. Hans e-post fanns hos Auran. Sen om den fortfarande gäller, är en annan fråga. mb_trainzkanelbulleweb.de Ta bort kanelbulle och lägg in @ Så har du mailadressen.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2009-10-06 klockan 20:10. Anledning: Stavfel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
hmm... då är frågan: Vilken epost är rätt?...
Men tack för att ni hjälper till med ommålningen ![]() jaha struntsamma...
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz Senast redigerad av trainz2007 den 2009-10-06 klockan 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
mb_trainz@web.de ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
ok... tack för alla svar!
![]() ![]() ps. har inte tillgång till aurans forum, lär inte fixa det av vissa skäl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Härligt om du nu fixar dett längtar redigt till den blir klar....
![]() ![]() ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
|
![]()
jag längtar ochså efter det, skulle vilja ha den på min rutt me.
![]() ![]()
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hej jag och Markus undrar om det finns några skickliga på att skapa spårvagnar, isåfall skulle du/ni kunna skapa vagnen som finns med på bild?
Iallafall det är spårvagnen "Mäte-Marit" (arbetsspårvagnen i göteborg). Har tyvärr inte någon bild på framsidan men det ser ungefär likadan ut som på baksidan förutom att det finns en lampa där framme och ja... ni kan väl använda er fantasi till framsidan. Vagnen behöver inte vara perfekt, gör så gott ni kan isåfall ![]()
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz Senast redigerad av trainz2007 den 2009-10-10 klockan 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Låter spännande. Varför vill du inte ha tillgång till Aurans forum? Svårt att regga TPB-versioner av spelet?
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Ok, jag delar spel med min bror, och han har reggat sitt spel på aurans forum.
Just därför använder jag inte aurans forum.
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Men du kan ändå EMAILA snubben som äger vagnen och fråga om du får göra en repaint av den och ge ut den till några som håller på med en rutt och behövde just den vagnen...
Du behöver väl inte regga dig i forumet för att EMAILA honom.
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hej De stämmer de som Gampa säger det är OK om du skickar ett E-post till byggaren av vagnen och sedan får du (oftast) svaret det är okej)..
Men Auran Forum behöver du inte vara med i för att måla om mm.. De finns inte heller någon Lag på de.. ![]() Men härligt att du fixar de iallafall!( ommålnigen) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hej under tiden x2:an målar om M31:an så tänkte vi på en annan vagn :Ringlinjens Museumvagn eller M4 kan vi kalla den jag tror att den fanns på forumet men om den gör de kan vill någon gör om den till CDP-format å lägga upp den här..?
vore shysst om någon vill fixa detta! ![]() PS :Vi satsar på GÖTEBORG till trainz!!!
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-11 klockan 18:43. |
![]() |
![]() |