![]() |
110901 Boggier och Texturer
2 bifogad(e) fil(er)
Boggierna till Petter och Lotta är klara, och sluttextureringen har böjat med Petter.
|
Snyggt jobbat :).
Innan det här är klart, så blir man väl tvungen att bygga lite mer smalspår oxå :). |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Har just lagt "senaste" handen vid Petter och Lottas texturer och börjar känna mig relativt nöjd med dessa. |
Hej LAn
Jättesnyggt som vanligt. Jag tycker särskilt om Petters höga skorsten :tumme_upp: MVH / BjörnL |
Woow! Som vanligt ett kanonarbete, du kan verkligen detta med 3D, Lennart! :):)
|
110903 "Love me Tender"
1 bifogad(e) fil(er)
Just nu inblandad på en kant i signalprojektet blir det lite gjort på Bosjöbanans rullande materiel, men 1923 och 1937 års tendrar är tillverkade. Bilden visar 1937 års "kollåda" med Albert Bergströms fjädrande boggier med förbindelselänk:
|
110904 Borrs vagn
1 bifogad(e) fil(er)
Har blivit, hals över huvud, inblandad i ett visst signalprojekt och det är kul och lärorikt i utbytet med Korvtiger! Men lite Bosjöbana blir det ju emellanåt ändå, nu senast Borrs personvagn från 1925, en orginell vagn med sitt låga ramverk och byggd "hemma" i Bosjön!
|
110905 En s.k. motorvagn.
1 bifogad(e) fil(er)
!922 levererades den s.k. "motorvagnen" till LBB av Ljusne-Voxna AB. På mer bredspåriga banor kallades den motordressin. På jungfruturen "spakades" ekipaget av verkmästare Flodell från Ljusne-Voxna AB. Medbjudna på denna modernitet var bl.a. Ebba Henriksson, lokförare Bengtsson, banvakt K. Jansson, bromsare Valfrid Lloyd och Tekla Henriksson.
|
Vilka fordon!! :), helfräna gammla makapärer :applad:.
|
Här ramlar det in bilder, på den ena roliga vagnen efter den andra.
Inga vagnar, som man verkligen har fått se, förutom på några enstaka kort. Kul. |
110906 Kristofferssons vagn
2 bifogad(e) fil(er)
1937 års Personvagn, byggd av Kristofferson på chassiet till den då slopade Motorvagnen (Vargavintrarna i Värmland inbjöd väl inte till att åka öppet kan tänka?
|
110906 Slutputsning
1 bifogad(e) fil(er)
Thumbnails till alla vagnar tar ett tag att tillverka märker jag! En liten delikatess från "screenshottandet" idag:
"När det lunkar fram med knappt 10 km/h kan man lungt läsa "Värmlands Allehanda" utan att behöva "skota hem" på tidningen, och uppsutten på postlådan!" |
110909 Dressinen
2 bifogad(e) fil(er)
Bosjöbanan hade ett antal pumpdressiner som kunde hyras. På andra bilden bär det månne av till Lördagsdansen i Västerud?
|
Pumpdressinen ser riktigt trevlig ut, även vagnarna tycker jag är riktigt fina! :applad:
|
1 bifogad(e) fil(er)
(Flyttade mitt problem hit)
Citat:
Löste problemet. Tog bort den första flakvagnen som du släppte och då gick det att instalera petter! ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:36. |