![]() |
Hoppas att du fixar det också, tack?;)
Kul att du verkar intresserad.:grin: |
Not interested!
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jag passar på den vagnen! Är rätt trött på moderna spårvagnar nu. Två saker återstår innan jag är nöjd med M31 o 32 - hittat ett sätt att byta ut för- och akterparti som jag experimenterar med (det är ett hästjobb kan jag försäkra. bygger på en "attached mesh", på M32:an måste jag osynligöra "bulben" m.m.) Bild 1 (M31 fram). Sen gör jag inga fler ommålningar av mer eller mindre Göteborgslika "moderna" vagnar! Men jag har en idé att bygga en "riktig" spårvagn och använda det script som finns med BN UD:n, vi får se framöver! (bild 2) |
Vilken front är att föredra?
1 bifogad(e) fil(er)
Har lagt på en ny front på M31:an. Tyvärr måste den sticka ut rätt långt för att dölja den gammla fyrkantiga.
Vilken föredrar ni ? |
Mycket, mycket fint, lan, du verkar visst vara en riktig spårvagnsbyggare..:Fnissa::applad:
|
Snyggt!
Fan vilket bra jobb du gör!
ser ju jättebra ut! :applad: Föredrar den nya =) strunt i att den sticker ut lite.. |
HEJ lan! ((( Jag hoppas att denna vagnen sen går att fixa hem utan problem som den framvagnen 380 hade)))).
Men om jag hade vart din lärare i 3 -D design så hade jag gett dig: MVG+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++! EXTREMT SNYGGT LAN! Gissa vilken vi alla föredrar hehe :den till höger så klart! |
GBGTram, om du har mått på M28/M29 så kan jag försöka att bygga den i 3D, dock kan jag inte scripta den.
Du kan få modellen efteråt eftersom även jag önskar mer GS material till Trainz. |
m28/29
Vi ordnar det under veckan till dig =)
|
Citat:
|
Citat:
http://documents.vsect.chalmers.se/C...ex2006-042.Pdf Titta på sidan två. Zooma in för bättre bild. Finns ritningar på M28-M32. |
Citat:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Behöver inga mått nu, kan lösa detta med hjälp av ritningarna. :D :D :D |
En fråga bara, hur högt är det mellan spåret och luftledningen på en spårväg?
|
Trögt med svar... Jag själv har sett strömtagaren på M32 ans spårvagn separat DVS liggandes på marken när en M32 kom från Italien men om spårvagnens höjd är 3470cm DVS: 3,4Meter + 70cm cm för strömtagaren så ca: 4,3 meter från "Rälen" till luftledningen!
PS: Vid broar som Eketrägatan, Botaniska trädgråden mm så kan de hända att de är någon lägre nivå å de fiffiga är att strömtagaren justerar höjden av sig själv när ledningen går ner en 30-70cm! =).. Hoppas de hjälper dig! |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:58. |