![]() |
Ljus och blinkers m.m.
Som gammal digitaltekniker har jag kommit på hur man kan ändra position på attachmentpoints (t.ex. a.light0, a.hechtlichtright, a.blinkerslinks m.fl.)
Det går även att ändra riktning på dom. Detta innebär att man skulle kunna flytta pantografen (a.pantograph). Kan någon göra en skiss eller rita på en blid av hela M31:an var blinkers, bakljus, ev. positionsljus m. fl. sitter och vilken färg de har?) så skall jag undersöka detta. (jag tror t.o.m. att man kan lägga till attachment points? (skall undersöka). OBS. Detta är ändringar direkt i .im-filen och kräver en Hex-editor och konverter till/från decimaltal/hexadecimal IEEE 754, Fileviewer samt PEV-soft programmet Mesh Text Viewer. Dessutom får man springa mellan gmax - export - och dessa program så det tar tid och man måste vara noggrann. Jag väntar på bild ! |
Går väl att ordna
Om du syftar på en skiss så kan du ju alltid kolla in länken
http://documents.vsect.chalmers.se/C...ex2006-042.Pdf men om du vill ha bilder på varje vagn del :DVS: M31 A M31 B och M31 C- delen fram-mitten och bak så ordnar jag å Gampa detta! Kameran på 3,2 megapixlar ger ju en toppen upplösning! Blir det bra tror du eller så kan vi kolla med GS om en ritning på däras M31 a! |
Imellan åt!
1 bifogad(e) fil(er)
Spårvagnarna i Göteborg finns det gott om å de finns en till modell som jag inte kan motstå att visa:De vackra M25: orna ,ochså Gamla hedliga vagnar!
EDIT väntar svar från LAn om bilder på M31 an och undertiden så visar jag detta! |
Mackan eller någon annan, skulle ni kunna ta foto på min favorit i göteborg, vagn 750, tack? Skulle väcka gamla sköna minnen.:) Förlåt mig fel forum.:o
|
Hur ser ritningarna på M25 ut?
Om det är ritningar från toppen eller framsidan då är jag intresserad. Det skulla även hjälpa att få till M28/M29. |
Ska kolla upp det
Hej Jag kan kolla om jag hittar vagn 750 först och om jag ser den så fotar jag den.. solklart alltså...
Nu på Söndag ska jag till Gamla vagnhallen Gårda och ska kolla upp med ringlinjen om jag skulle kunna få ett par ritningar på M25 an ev: M28/29 an med... Jag är även medlem i Ringlinjen så de borde ju hjälpa något.... annars så fotat jag den " Ritningsbart" ( fram, sida,sida, bak mm.). Så fort jag fixat detta lägger jag upp ritningar/ information här på inlägget! :tumme_upp: |
Jaa!......
|
Hittar du en ritning och bilder på M23 Mustang med släp är jsg väldigt intresserad!
|
Jag ska kolla upp =)
Va kul att se att ni vill bygga gamla hedliga Spårvagnar.. då bevarar vi dom även i Trainz! De ska ni ha en stor :applad: för!
Men jag ska kolla upp detta och prata med ringlinjen på Söndag jag kanske går ditt i dag med en till Spårvagns fantast så ska jag försöka fixa det! Ritningar +/bilder på M23 an , M25 an och M28 / M29an ( M28/29 an är ganska exakt på utseendet, de ändå som skiljer är tekniken i dom). Men jag ska fixa detta !:tumme_upp::tumme_upp: |
Inom 24 timmar
Imörn ska jag å Gampa gå till Gamla vagnhallen som säkert ett 70tal till ska , när vi går ditt ska vi fota de gamla vagnarna " skissmässing" och speciellt :
M28 an, M25 an och M23 an ((om den är inne)) och en bit bort ligger GS stora vagn hall där kan vi försöka ordna bra bilder till Lan på M31 an som vill fixa blinkersen och va de nu mera var för kul.;):tumme_upp: Så jag ska fjäska lite på GÔTEborgska :Skvaller:och fråga om de har någon ritning på M23,M25 och M28 ( M31 an har de troligt vis inte efter som vagnen e från 1990talet) orginal vagnen M21 an från 84 kan hända att de har en skiss på. Inom 24 timmar alltså.:Fnissa: |
Trött
hej idag hade jag hur roligt som helst och e skit trött nu.. .
Jag fotade redigt med bilder på Mustangen: M23 och M25 både inne , ute och förarhytten.. även filmer som kommer upp på Göteborgsspårvägars youtube ( Projekt GBGs) och även när de kom att hundtals AIK och IFK ( äger, IFK GBG då:tumme_upp:;)) fans med ett 70 tal poliser....coolt. Men bilder på M28 an fixar jag snart.. ritningar fans men bara på de äldsta M4 mm.. men jag ska fråga i nästa vecka efter Ritningar.:tumme_upp::tumme_upp: PS. Lan å Affe va brädda på att de kommer "heta" bilder på Vagnarna i mon eller tisdag!:applad: |
såg att ni pratade om ledningshöjden i göteborg det lägsta stället ligger på 435 cm om ja ginte minns fel och det högsta är 540cm det varierar beronde på upphängning...lägst är det vid ullevie korsningen mot stampbroarna där det inte går att spänna ledningen mer utan att den brister och ingen plats för andra ledningsstolpar finns
|
Citat:
|
Här it is
2 bifogad(e) fil(er)
Självklart som Spårvagnfantast (tom. expert på spårvagnar) så borde jag veta det och den M25 :An som inte är omgjorda för högertrafik den gick mestadels på Angereds banan. ringlinjen har idag kvar CA: 6-8ST vagnar av M25 an .
Men nu kommer bilderna som jag har lovat ett tag.. ni som skulle bygga de till Trainz kommer att få va med i texten på de som producerat Göteborg Stsad för Projekt Göteborg! ( om ni inte vill va med så säg bara till!) M25 på en sida och nästa M23 mustangen |
dött?
Hmm de värkar har blivit dött här.. de som skulle måla om /bygga M23, M25 eller M28 an var nog Affe å Lan tror jag men ni kan göra det när ni hinner men säg till om ni vill ha flera bilder eller någon form av Skiss så fixar jag det!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:20. |