![]() |
Windows 10
Er det noen som har noen formening om hvordan MSTS vil fungere under Windows 10
|
Hej!
Jag är tveksam till det. Kanske slutet för MSTS Editors & Tools. Kompatibilitet Win 7 har några år till för uppdateringar hoppas jag. |
Jeg kommer ikke til å oppdatere fra windows 7 til windows 10
på min stasjonere pc . |
Samma här. Jag kommer också att behålla windows 7.
|
Ingen som har uppdaterat till Vers.10
|
Inte jag i alla fall, för då är slutet för MSTS-editorerna.
OR Editorna skulle bli av tror jag, men när då? |
Hei jeg bruke IMac og Macbook Pro med OS-X. Jeg bruker et program som heter:
Parallels Desktop for Mac. Programet finnes her: http://www.parallels.com/eu/ Jeg bruker både Open Rails og MSTS. Dette virker bra hos meg. Murlig at dette også finnes for Windows. |
Man kan köra MSTS sen i Windows 10. Om man använder Vmware Player eller Workstation med Windows XP maskin i det programmet. Det fungerar bra för mig iallafall :D
Länk till Vmware: https://my.vmware.com/web/vmware/fre...are_player/7_0 Spelar ingen roll om man har AMD :tumme_upp: |
Citat:
|
:tumme_upp::tumme_upp:
|
Låter bra. Ska man kanske prova installera då.
|
Og simulatoren kjører Ok både under MSTS og OR.
Jeg oppdaterte til Windows 10 i går og har prøvd en del både i editoren og kjøring. |
Om ni vill få spelet att fungera också. Läs min tråd som står i min signatur :tumme_upp:
|
Citat:
|
Er det igjen andre som har prøvd MSTS med Windows 10.
Jeg har også prøvd TGAtool2A, SView og SFM og alt fungerer helt ok. |
Nä, inte än.
Står i valet om jag ska. Verkar ju som ingen har något negativt om det. |
Citat:
Gjorde du backup på all MSTS innan? |
Citat:
|
Uppgradera ni :tumme_upp: . Fungerar helt fel fritt o så.
|
Hej!
Nu har jag Win 10! :) OpenRails fungerar bra, men MSTS funkar inte alls, kan varken köra, bygga och skapa aktivitet.:mad: |
Jaha, nu är MSTS borta för mig. Jag installerade om på nytt och kör som admin. Ändå funkar den inte! Nå´n tips?:vetej:
Annars är det adjö! |
Kanskje du bør tilbakestille maskinen til det windowsprogrammet du hadde (7 eller 8 ).
|
Citat:
|
Nå har jeg også installert W10 på min stasjonære PC og MSTS, OR og Editor Tools og TGAtools og andre programmer til simulatoren fungerer helt ok.
|
Citat:
|
Hej!
Jag installerade om simulatorn och före uppdateringar får jag krasch direkt efter iconen.:mad::mad: Jag fattar inget varför det blir så trots jag är expert på. |
Kan det vara orsaken att jag installerade på andra SSD?:vetej: Den första SSD är win 10 systemet.
Om det inte finns lösning då avinstallerar jag för gott!!! Då blir det bara RW. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Jan!
Har du Service Pack 1 och 3 i din dator? Jag har bara SP1. Så ser det ut efter ha klickat på icon. |
Citat:
Jeg kjører MSTS i Windows XP (service pack 3) kompatibilitetmodus. |
Citat:
|
Jaha! Nu har jag uppgrderat win 10 till min andra dator (lap top). Testade MSTS och får krasch precis som den första dator (stationär). :mad:
Så det är slut med MSTS för gott! Open Rails fungerar. |
Varför slutar MSTS att fungera i Windows 10? Otroligt, fattar inte!:mad:
|
När jag köpte ny dator så valde jag en med Intel-processor och Nvidia-grafikkort.
Då funkar det. Inte med andra märken på grafikkort. Men jag undrar var consisten tar vägen. hamnar inte synligt i Consists-mappen. hade samma problem i Windows7 med, där fanns en kompatibel-flik att trycka på för göra consisten synlig. Hittar ingen sådan flik i windows 8.1 och 10 |
1 bifogad(e) fil(er)
Glömde bilden..
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har provat allt och det hjälpte inte.:mad: Min datorinnehåll: |
Nu har jag skrivit till Elvas Tower om detta. Vi får se....
|
Hej.
Har du för grafikkort? Får vi se vad dom säger då. |
Grafikkortet:
ATI Mobility Radeon HD 5470 Graphic 512Mb |
Senaste svar från Elvas Tower.
Unless it is for a specific purpose that Windows 10 is needed, revert back to the old OS. I found Windows 10 to be of marginal benefit given the programs I run. Although most ran, some programs would require updating, making the free OS somewhat costly. Alltså tror jag, att man måste betala för att få fullständigt Windows 10, eller hur? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:25. |