Hmm...
Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
(Inlägg 196075)
Men det som DU inte förstår, och det jag tror folk hakar upp sej på, är ditt överlägsna sätt att formulera dej på.
En normal, berättigad tillrättavisning är det nog ingen som har något att invända mot.
Men när du kommer med spydigheter som att folk inte kan tänka, eller försöker sänka ner någon till barnstadiet, då måste väl du som är så smart fatta att du får mothugg.
Dessutom tycker jag att sådana låga spydigheter passar bättre i sandlådan
än att komma från en vuxen man.
|
Jag kanske är präglad av min omedelbara omgivning. Vi kanske använder ett annat sät att formulera oss på än vad som är brukligt på detta forum. Vi använder rätt mycket ironi och gliringar men det verkar vara svårt att få fram det på rätt sätt i skriftlig form.
Men, hade denna kommunikation skett muntligt tror jag inte någon hade reagerat. Möjligen läser ni in mer än vad som egentligen står och det är då lätt att brusa upp.
Oavsett, jag ska försöka använda ett språk som inte verkar stötande för de som har lätt att resa ragg.
Jämförelsen barn och vuxna var inte menat som att vara oförskämd. Studier visar att det är först när man nått 25-årsåldern (varierar förstås) som man övergår från att tänka med hjärtat till att tänka med hjärnan. Altruister formulerar sina tankar övervägande med vänster hjärnhalva, dvs med hjärtat, medan de mer pragmatiskt lagda tänker med höger hjärnhalva där intellektet har sin hemvist.
|