![]() |
Livet som lokförare på Isle of Wight
Hej!
Sedan slutet av december så "jobbar" jag som lokförare på Isle of Wight rute. Det är jobb som verkligen kan rekommenderas då man får köra i ett fint landskap i fordon som gör som man vill. Dessutom så igår det ånglokskörning i jobbat! Det finns inte på många ställen längre! I denna tråd så kommer jag att visa lite olika reportage från jobbet där! Välkomna att följa med! =) :kora: Vi början tidigt en vardagsmorgon, klockan är lite drygt kvart över sex och dagens första tåg från Shanklin upp till Ryde Pier Head. Min vagn för dagen är 009. http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Efter ungefär tre minuters körning så kommer man till Lake. Denna station är lite lurig, då den syns dålig och är väldigt kort... http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Tavlan med ett "W" innuti betyder att man skall signalera, man närmar sig en obevakad övergång! Just denna tavla och signal är placerade vid infarten till Sandown, den ena stationen som det går att mötas på innan dubbelspåret vid Smallbrook. http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Mötet i Sandown. Jag möter vagn 002. http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Vid utfarten från Sandown finns en liten bangård med tre stickspår, och där står en arbetstralla uppställd. Den är diseldriven! http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Brading. Visst ser det ut som att det är två plattformer? Det är det, men den på höger sida är placerad så långt bort från spåret att det inte går att kliva på från den sidan. http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Den enda stationen utan uppehåll idag var Smallbrook Junction, där man byter till Ångtåget. Ångtåget går inte så tidigt på morgonen! http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Vid Smallbrook börjar också dubbelspåret, och från vänster ansluter Ångtågsbanan. Dock så finns det bara två plattformar i Smallbrook, ett för Class 483, och ett för ångtåget! http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Ryde S:t Johns Road, den största stationen på banan. Här finns min lägenhet, huvudkontoret för banan och uppställnignsplats för de elektriska fordonen. Ångloket med vagnar står på ett annat ställe som jag kan berätta om senare! http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Enda tunneln på banan, efter den så följer en brant stigning innan man når... http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 ...Ryde Esplande! http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Sedan så bär det ut på bron ut mot Ryde Pier Head. http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Vid Ryde Pier Head ansluter färjan mot fastlandet. http://iloapp.dubbeleric.se/data/_ga...640&height=359 Detta var allt för denna gång, hoppas att ni uppskattade detta reportage. :) God Fortsättning önskar Lokf. Calken ;) |
Citat:
|
Måste bara fråga vilket spel är det här? :D :Yeah:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009