|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-12-26, 20:00 | #1 |
Medlem
|
Livet som lokförare på Isle of Wight
Hej!
Sedan slutet av december så "jobbar" jag som lokförare på Isle of Wight rute. Det är jobb som verkligen kan rekommenderas då man får köra i ett fint landskap i fordon som gör som man vill. Dessutom så igår det ånglokskörning i jobbat! Det finns inte på många ställen längre! I denna tråd så kommer jag att visa lite olika reportage från jobbet där! Välkomna att följa med! =) Vi början tidigt en vardagsmorgon, klockan är lite drygt kvart över sex och dagens första tåg från Shanklin upp till Ryde Pier Head. Min vagn för dagen är 009. Efter ungefär tre minuters körning så kommer man till Lake. Denna station är lite lurig, då den syns dålig och är väldigt kort... Tavlan med ett "W" innuti betyder att man skall signalera, man närmar sig en obevakad övergång! Just denna tavla och signal är placerade vid infarten till Sandown, den ena stationen som det går att mötas på innan dubbelspåret vid Smallbrook. Mötet i Sandown. Jag möter vagn 002. Vid utfarten från Sandown finns en liten bangård med tre stickspår, och där står en arbetstralla uppställd. Den är diseldriven! Brading. Visst ser det ut som att det är två plattformer? Det är det, men den på höger sida är placerad så långt bort från spåret att det inte går att kliva på från den sidan. Den enda stationen utan uppehåll idag var Smallbrook Junction, där man byter till Ångtåget. Ångtåget går inte så tidigt på morgonen! Vid Smallbrook börjar också dubbelspåret, och från vänster ansluter Ångtågsbanan. Dock så finns det bara två plattformar i Smallbrook, ett för Class 483, och ett för ångtåget! Ryde S:t Johns Road, den största stationen på banan. Här finns min lägenhet, huvudkontoret för banan och uppställnignsplats för de elektriska fordonen. Ångloket med vagnar står på ett annat ställe som jag kan berätta om senare! Enda tunneln på banan, efter den så följer en brant stigning innan man når... ...Ryde Esplande! Sedan så bär det ut på bron ut mot Ryde Pier Head. Vid Ryde Pier Head ansluter färjan mot fastlandet. Detta var allt för denna gång, hoppas att ni uppskattade detta reportage. God Fortsättning önskar Lokf. Calken
__________________
16-årig tidtabellsnörd som kör Rail Works 3 ibland... PRAOade på Roslagståg vecka 50 2010... Mina bilder hittar ni på: http://www.carlericericsson.se |
|
2011-01-07, 12:53 | #2 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
|
Citat:
__________________
Henrik.V |
|
2011-04-30, 03:04 | #3 |
Medlem
|
Måste bara fråga vilket spel är det här?
|
2011-04-30, 03:04 | #4 |
Tidigare Traindriver94
|
Railworks - Isle of Wight addon.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |