Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   nästan klar med min rutt nu! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29509)

kustpilen 2011-03-26 21:19

nästan klar med min rutt nu!

Det kommer att komma bilder under veckans gång håller på att finjustera omgivningen runt om all räls ,stationer och lite till

benkegbg 2011-03-26 22:08

Så med andra ord kanske vi ska vänta med att ladda ner det tills du fixat till det - vad det nu är du fortfarande finjusterar? Lägger du då upp en nu version, eller?
Hälsningar

stina 2011-03-26 22:29

Kollade den..

Kollade den.. och den sträcker sig över en massa boards.... och jag som bara använder ett board..

kustpilen 2011-03-28 22:04

jag byter ut lite spår och fixar till mina växlar , samt lägger till mer objekt ut med spåren de ställen som innefattar räls och el ledningar samt vägar, kan ta ett litet tag men , jag jobbar på för fulla muggar när jag får chansen till det!
är nybliven förälder men ska fixa till det så snart jag kan.
// kustpilen

kustpilen 2011-03-28 22:34

Bilder!

8 bifogad(e) fil(er)
här kommer några bilder från rutten, så som den ser ut i dagens läge ,det finns fler bilder under min första test.
//kustpilen//

kustpilen 2011-03-28 22:38

Fler bilder!

8 bifogad(e) fil(er)
här kommer fler bilder!

kustpilen 2011-03-28 22:40

ännu fler bilder!

3 bifogad(e) fil(er)
här kommer de sista bilderna!( för den här gången) haha

kustpilen 2011-03-28 22:42

Hmm

säg till om ni ser något som ser galet ut, exempel snäva växlar med mera!
//kustpilen

tågkompaniet 2011-03-29 10:28

Mycket fin bana! Finns det möjlighet att du kanske skulle kunna skicka en beta version på den så som den ser ut nu? :):tumme_upp:
Mvh: Tågkompaniet

benkegbg 2011-03-29 14:57

Hej!
Ser jättebra ut. Märks att du lagt ner mycket jobb och det skall bli roligt att prova på den någon dag.
Ett litet tips : Om du önskar lite liv och variation på marktexturen, så använd accent-tecknet på tangentbordet (sitter uppe i höger hörn)samtidigt som du målar med texturer. Då blir det inte "rutmönster" på marken. Du märker att om du har texturverktyget uppe och trycker på '-tangenten så snurrar pilen i "riktningsvisaren". Det är bara bra om gräset byter riktning då och då. Fast skall du skapa en åker så använder man naturligtvis inte den knappen.

Ett liknande tips: Om man önskar att träd skall roteras lite hur som helst, så de inte ser uppradade ut i samma riktning, så gå in på Options och klicka i att objekten får varieras. Glöm inte att ta bort den funktionen när du verkligen vill ha objekten uppsatta i samma position, exvis när du gör radhus. Annars placeras husen ut hur som helst. Men när det gäller träd så är det ju bara bra om de placera ut hur som helst, för då blir skogen mer "levande".
Hälsningar

tågkompaniet 2011-04-03 00:52

Banan går inte att lägga in på CMP? Det verkar som den har något fel banan så testa lägg in den igen :tumupp:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:52.