Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Sök i forum

Visar resultat 476 till 500 av 500
Sökningen tog 0.16 sekunder; genererades för 61 minut(er) sedan.
Sök: Inlägg gjorda av: Totte
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-10-08, 10:38
Svar: 2 357
Visningar: 3 331 029
Postat av Totte
Ser mycket bra ut!:applad:

Ser mycket bra ut!:applad:
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-10-07, 20:14
Svar: 214
Visningar: 778 326
Postat av Totte
Hej! Jamen, det går inte att sätta igång mina...

Hej!
Jamen, det går inte att sätta igång mina rutter med 64 bit. Vad tror du vad är för fel då? Samma sak med Hgv med sin rutt.
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-10-07, 12:43
Svar: 214
Visningar: 778 326
Postat av Totte
Jag tror att 32bit begränsar ramminnet bara 4Gb...

Jag tror att 32bit begränsar ramminnet bara 4Gb av 16Gb.
Vid 64bit är obegränsat.
Eller vad tror ni?
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-10-06, 16:04
Svar: 214
Visningar: 778 326
Postat av Totte
Hej! Jag får ofta krasch och får detta...

Hej!
Jag får ofta krasch och får detta meddelande.:mad:
Det händer då jag målar terrängen i c:a 30 sekunder och sen kraschar spelet.
Kan det bero på att jag använder 32bit/sek? Är jag ensam om...
Forum: 3D-design - DTG - Train Simulator 2020-10-06, 10:05
Svar: 85
Visningar: 275 079
Postat av Totte
Fin färg! Lycka till!:tumupp: Tänker du fixa...

Fin färg! Lycka till!:tumupp: Tänker du fixa färgen på hjulen?
Forum: 3D-design - DTG - Train Simulator 2020-10-04, 16:43
Svar: 3
Visningar: 47 482
Postat av Totte
Ingen som vill bygga???

Ingen som vill bygga???
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-10-03, 20:39
Svar: 2 357
Visningar: 3 331 029
Postat av Totte
Tack Jocke! I Göteborg är jag på väg till...

Tack Jocke!
I Göteborg är jag på väg till Öresundståget.
Skall köra tåget till Helsingør, kliver jag i tåget.
Förbereder instrumenten.
Klart att köra tåget.
Forum: MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2020-10-03, 11:56
Svar: 7
Visningar: 51 027
Postat av Totte
Jag kommer inte åt sidan.:confused:

Jag kommer inte åt sidan.:confused:
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-10-02, 11:09
Svar: 2 357
Visningar: 3 331 029
Postat av Totte
Tösse!:Yeah:

Tösse!:Yeah:
Forum: Landskapsdesign - DTG - Train Simulator 2020-09-29, 10:27
Svar: 208
Visningar: 716 441
Postat av Totte
Väldigt bra gjort, Arvid! Rolig att du...

Väldigt bra gjort, Arvid! Rolig att du fortsätter.:tumupp:
Forum: Landskapsdesign - DTG - Train Simulator 2020-09-28, 21:25
Svar: 1 243
Visningar: 2 450 059
Postat av Totte
Hej! Smajlet: Det går bra men långsamt. ...

Hej!
Smajlet: Det går bra men långsamt.

saurer: klicka länken RW Trollhattan och Bergensbanen Beta i min signatur.
Forum: Landskapsdesign - DTG - Train Simulator 2020-09-22, 20:36
Svar: 472
Visningar: 1 210 213
Postat av Totte
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36467&...

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36467&page=2
Forum: Landskapsdesign - DTG - Train Simulator 2020-09-22, 20:09
Svar: 22
Visningar: 114 517
Postat av Totte
X2000:s ATC reagerar på Speed Sign. Man placerar...

X2000:s ATC reagerar på Speed Sign. Man placerar den och trycker ner till under marken och placera ATC-ballister på spåret.
Forum: Landskapsdesign - DTG - Train Simulator 2020-09-22, 19:55
Svar: 472
Visningar: 1 210 213
Postat av Totte
Hej! Tack för den stora rutten du...

Hej!
Tack för den stora rutten du gjorde.:applad: Väldigt spännande!:drool:
Fps, ja det är inte så farligt där. I vissa ställen var på 15. Jag har TS inställningen på default så det funkar bra. ...
Forum: Allmänt om tågsimulatorer 2020-09-21, 19:06
Svar: 167
Visningar: 384 319
Postat av Totte
Fin vy! Var finns vagnar att få tag på?

Fin vy! Var finns vagnar att få tag på?
Forum: Allmänt om tågsimulatorer 2020-09-21, 12:02
Svar: 22
Visningar: 127 076
Postat av Totte
Jag använder denna:...

Jag använder denna: https://dds.cr.usgs.gov/srtm/version2_1/SRTM3/Eurasia/
Forum: Grattis 2020-09-20, 13:22
Svar: 4
Visningar: 54 093
Postat av Totte
Min födelsedag

Vi på Svenska 3D-Tåg - Forum skulle vilja gratulera dig på din födelsedag idag!

Tack så mycket!
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-09-18, 12:46
Svar: 2
Visningar: 15 871
Postat av Totte
Tåg som drar ner mycket FPS...

Ångloket 4MT Standard 4-6-0: FPS10-15
VT BR 442-4: FPS 13-15
DB BR Talent 2: FPS 14-15
:eek:
Alla RC :tumme_upp:
Da :tumme_upp:
Mer om senare....
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-09-18, 11:38
Svar: 7
Visningar: 24 381
Postat av Totte
Vissa lok drar ner fps mycket, har jag märkt.

Vissa lok drar ner fps mycket, har jag märkt.
Forum: Off-topic 2020-09-18, 11:35
Svar: 7
Visningar: 9 876
Postat av Totte
Går loket utan vatten? Var är tendern?

Går loket utan vatten? Var är tendern?
Forum: Landskapsdesign - DTG - Train Simulator 2020-09-17, 21:06
Svar: 22
Visningar: 114 517
Postat av Totte
Jag håller med Hgv och själv använder jag newS...

Jag håller med Hgv och själv använder jag newS terrain-textur.
http://www.klemund.de/RailSimulator/downloads.html
Forum: Landskapsdesign - DTG - Train Simulator 2020-09-16, 22:03
Svar: 1 243
Visningar: 2 450 059
Postat av Totte
Hej! Det börjar bli jobbigt för mig att bygga. ...

Hej!
Det börjar bli jobbigt för mig att bygga.
Jag får väldigt ofta "out of memory" när jag målar över mark-textur.
Väldigt tröttsamt! Jag sparar mycket ofta.
Jag justerade växlingsfilen fram och...
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-09-15, 10:58
Svar: 7
Visningar: 24 381
Postat av Totte
Hej! Jag hämtade och installerade RWInfo. Det...

Hej!
Jag hämtade och installerade RWInfo. Det dyker inga kategorier och helt svart. Hur öppnar man det?
Forum: DTG - Train Simulator - Allmänt 2020-09-14, 22:02
Svar: 7
Visningar: 24 381
Postat av Totte
Hur mycket tål Tracks.bin?

Trollhattan är stort. Över 5.2Mb är numera trögt i Gbg.
Bergensbanen har 3.3Mb.
Kan man ha Tracks.bin hur mycket som helst eller är det begränsat?:vetej:
Hoppas att få bra svar.
Forum: Landskapsdesign - DTG - Train Simulator 2020-09-14, 18:53
Svar: 472
Visningar: 1 210 213
Postat av Totte
Ojdå! För mig tar drygt 2 minuter att spara...

Ojdå!
För mig tar drygt 2 minuter att spara efter ändring kring spåret.
Annat än spåret tar några sekunder.
Så jag går från dator en stund medan sparandet pågår.
Visar resultat 476 till 500 av 500

 
Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009