Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej!
Mazz jag vill inte övergripa dina svar men, och jag säger men...Lägga spår enkelt? Nja njo kanske...När man väl lärt sej hur allting fungerar, tex hur RE uppför sej gentemot användaren, det är en sak som man bland annat måste lära sej hur den fungerar...Har man inte lärt sej hur RE fungerar då, ja då får man ha en jäkla portion med tålamod...Då finns risken att man ger upp ganska lätt....Tålamod tålamod backup backup backup är ju det som gäller vid jobb med RE och inget annat...
Sen kan man ju testa med att riva lite spår på en originalbana och bygga om lite med originalspåren tills man lärt sej herakin hur den ser ut...Bara gå ut i RE och inte veta hur det är uppbyggt, då kommer man ev att ge upp ganska lätt. När man vet hur denna hieraki är uppbyggd då kan man ge sej på tex X-Tracks och Scale Rail...Då föredrar jag ju som bekant X-Tracks på grund av dess möjligheter...
Oki, lite tankar och ideér från min sida, men denna vägen har de flesta nog vandrat skulle jag tro....
MVH Kenneth
|
Jag är inte helt säker på hur du menar med övergriper mitt förra svar... Men, för tydlighetens skull, jag tycker inte att man kan säga att det är lätt att lägga spår, är det så du tyckte oxå, Kenneth? Sen ar det vara intressant att ventilera andra uppfattningar än sin egen...
Som nybörjar-övning tycker jag dock inte att det är så lyckat att gå in och modifiera i en originalrutt, eftersom det finns signaler o pyssel i den och för en nybörjare är det högrisk att det kommer att strula till det. Däremot är det ju givande att gå in i en befintlig rutt, vilken som och undersöka hur saker är gjorda och vad som är använt.
Backup-övningar är ju en viktig syssla när man kommer igång. Lika viktig är "nästan kontinuerlig" save. Skulle RE bli arg och slänga ut dig, så gäller det att inte tappa senaste 30 minuternas arbete, som säkert var mycke inspiritation med i det passet...