Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-04, 15:47   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
Standard

Du kan i Gmax ange vilken upplösning du vill jobba med i viewport, vad gäller texturer. Detta för att under arbetet ha en modell som är lätt att jobba med utan störande uppdateringstider när man roterar sitt arbets-stycke när man modellerar. Under arbetet behöver du ju inte ha texturen högupplöst, bara man ser att den har hamnat korrekt mappat.

När ditt slutresultat sedan kommer ut i spelet, så är det din original-kvalitet på textur som gäller.

Du kan naturligtvis skruva upp upplösningen i Gmax, men det blir segt att jobba då.

Detta sagt utifrån 3ds, men jag gissar att det är samma i Gmax. I 3ds brukar jag då och då göra en rendering för att se delresultat, som ju då har den riktiga upplösningen på texturen.

Hoppas jag förklarat någorlunda begripligt...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat