![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Du kan i Gmax ange vilken upplösning du vill jobba med i viewport, vad gäller texturer. Detta för att under arbetet ha en modell som är lätt att jobba med utan störande uppdateringstider när man roterar sitt arbets-stycke när man modellerar. Under arbetet behöver du ju inte ha texturen högupplöst, bara man ser att den har hamnat korrekt mappat.
När ditt slutresultat sedan kommer ut i spelet, så är det din original-kvalitet på textur som gäller. Du kan naturligtvis skruva upp upplösningen i Gmax, men det blir segt att jobba då. Detta sagt utifrån 3ds, men jag gissar att det är samma i Gmax. I 3ds brukar jag då och då göra en rendering för att se delresultat, som ju då har den riktiga upplösningen på texturen. Hoppas jag förklarat någorlunda begripligt... ![]() |
![]() |
![]() |