Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-22, 10:47   #43
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patsun
Hej!

Det var tusan så snyggt! De nya signalerna och stolparna drar upp betyget rejält på en redan välgjord rutt.
Hoppas på att det blir SR också. Men vilket program används vid konverteringen av originalspåren till SR? Eller läggs all räls om?

Mvh Patrik Sundberg
Originalspåren har sin motsvarighet i SR-utbudet, men under annat namn. Metoden för att byta ut spåren är att man i Route Riter ersätter spårtyp för spårtyp. Det är inte så vådligt många typer, så det arbetet är ganska snabbt gjort.

Utmaningen ligger i hur man ska hantera det dynamiska spåret, som inte finns i SR och sådana finns det gott om i KMJ.

I JBJ2 är spåren lagda med SR från början och då är det relativt enkelt att bygga utan dynamiska spår tack vara det goda utbudet av passbitar. Att göra motsvarande i KMJ3 är nog inte att tänka på, i synnerhet som signalerna sitter på plats. Men, det finns ju rutinen som behåller dynamiska spåret och istället adderar dummy-SR-bitar, samt att man ger originalspåret osynlig textur. Skapar dock problem med stoppbockarna, som inte finns nån vettig motsvarighet för i SR, så då skulle man behöva byta ut dom eller addera dummysar.

Man får även se upp så att det inte adderas för många objekt i en tile, då det är enstaka småbitar som adderas istället för de dynamiska spåren.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2007-10-22 klockan 10:49.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat