![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
Utmaningen ligger i hur man ska hantera det dynamiska spåret, som inte finns i SR och sådana finns det gott om i KMJ. I JBJ2 är spåren lagda med SR från början och då är det relativt enkelt att bygga utan dynamiska spår tack vara det goda utbudet av passbitar. Att göra motsvarande i KMJ3 är nog inte att tänka på, i synnerhet som signalerna sitter på plats. Men, det finns ju rutinen som behåller dynamiska spåret och istället adderar dummy-SR-bitar, samt att man ger originalspåret osynlig textur. Skapar dock problem med stoppbockarna, som inte finns nån vettig motsvarighet för i SR, så då skulle man behöva byta ut dom eller addera dummysar. Man får även se upp så att det inte adderas för många objekt i en tile, då det är enstaka småbitar som adderas istället för de dynamiska spåren. Senast redigerad av Mazz den 2007-10-22 klockan 10:49. |
|
![]() |
![]() |