Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-14, 11:51   #87
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
tja, självgående och självgående vet jag ej :P
Dom verkar rätt stillastående med tillhörande script error...

ja, tankade allt som fanns att tillgå i inlägget..

Såg att när man ska lägga till någon av dina regler i TRS 2009 så är vissa dessa rödmarkerade, dvs fel ngnstans..
Vet ej om du har detta.. Men jag har iaf det..
kollade mot contentmanager, där är följande regler fel:
MSL AutoPilot 2009,<kuid:177292:200008>
MSL AutoPilot/Dispatcher 2009 Command,<kuid:177292:200001>
MSL Dispatcher 2009,<kuid:177292:200003>

Vart felet sitter vet jag dock ej ^^
(kanske var bra om jag visste ) ...
Du kanske saknar något som jag inte känner till. I ContentManager, högerklicka på felaktigt objekt och välj 'View Errors & Warnings', kopiera meddelandet och skicka till mig.

De andra 2 frågorna ...

Citat:
Konstaterade nu att om man palacerar ut V signal (dvs vitt och rött sken), så tolkar tågen detta som en signal...
Ja vsi är en riktig signal och skall vara det. Men det är ingen en blocksignal. I kommande regel, SignalManager, kommer man att kunna definiera fjb och ställa blockriktningen. Denna funktion är inte implementerad i denna demo.
Signaler som ignoreras inom ett block är försignaler (fsi), 4-skens dvärgsignal (dvsi) och vägskyddssignaler (vsi och vfsi). Med ignoreras menar jag att dessa signaler aldrig delar ett block, men en vsi är fortfarande en aktiv signal. Är det stopp så stannar en autopilot.

Citat:
Så det vore en trevlig funktion, att man skulle kunna få den att först aktiveras när en signal är grön.
Denna funktion finns inbyggd redan. Om ett tåg står på/inom ringsträckan och det finns en signal i stopp före tåget, så 'ser' inte en vsi att det kommer något tåg. Jag lägger ut en demo på det under dagen.

När det gäller vägskydd, så är inte dessa vägskydd som ingår i demon ett färdigt system, även om skripten är det. Det är en demo för de som bygger objekten och hur man använder skripten till sina objekt.

Jag lägger ändå ut allt detta på forumet för allmän beskådan till er användare, för att få in så många synpunkter och felrapporter som möjligt. Jag tackar dig leoj, och alla andra som är med i denna diskussion.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu