![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#30 | |||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
De andra 2 frågorna ... Citat:
Signaler som ignoreras inom ett block är försignaler (fsi), 4-skens dvärgsignal (dvsi) och vägskyddssignaler (vsi och vfsi). Med ignoreras menar jag att dessa signaler aldrig delar ett block, men en vsi är fortfarande en aktiv signal. Är det stopp så stannar en autopilot. Citat:
När det gäller vägskydd, så är inte dessa vägskydd som ingår i demon ett färdigt system, även om skripten är det. Det är en demo för de som bygger objekten och hur man använder skripten till sina objekt. Jag lägger ändå ut allt detta på forumet för allmän beskådan till er användare, för att få in så många synpunkter och felrapporter som möjligt. Jag tackar dig leoj, och alla andra som är med i denna diskussion.