Citat:
Ursprungligen postat av Tony_j
Okej, kanon. Förstår hur det ska vara men filen blir inte en tga när jag kör edit in explorer.
Det blir en config.txt som du sa
Sen blir det en hs.im fil
och en hs.texture fil.
Har även bytt username och antar att man även ska byta asset-filename men utan att få en tga fil.
//Tony
|
Okej då förstår jag vad som är problemet.
config.txt är en configurationsfil, vanligt text som beskriver objektet..
hs.im är själva 3d modellen.
hs.texture är texturen. I det här fallet är den inte en tga fil utan ett äldre obfuskerat format.
För att få ut en TGA fil ur texture filen så hämtar du ned texture viewer härifrån
http://members.optusnet.com.au/~villaump/pevsoft.htm den sägs kunna göra den konverteringen.
Sedan kan du ersätta .texture filen med tga filen och en textfil som heter hs.texture.txt som innehåller typ följande, evnetuellt några rader till om du behöver transparens:
Primary=hs.tga
Tile=st
Om du vill ha transparens:
Primary=hs.tga
Alpha=hs.tga
AlphaHint=masked
Tile=st
Då kommer Alpha lagret i bilden att användas som alpha i spelet.
Hoppas att detta hjälper dig vidare.