![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
config.txt är en configurationsfil, vanligt text som beskriver objektet.. hs.im är själva 3d modellen. hs.texture är texturen. I det här fallet är den inte en tga fil utan ett äldre obfuskerat format. För att få ut en TGA fil ur texture filen så hämtar du ned texture viewer härifrån http://members.optusnet.com.au/~villaump/pevsoft.htm den sägs kunna göra den konverteringen. Sedan kan du ersätta .texture filen med tga filen och en textfil som heter hs.texture.txt som innehåller typ följande, evnetuellt några rader till om du behöver transparens: Primary=hs.tga Tile=st Om du vill ha transparens: Primary=hs.tga Alpha=hs.tga AlphaHint=masked Tile=st Då kommer Alpha lagret i bilden att användas som alpha i spelet. Hoppas att detta hjälper dig vidare.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |