Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-13, 20:31   #14
Rasmus96
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X10rules Visa inlägg
Som Mikey skriver, X1 kommer få gå i åtminstone att halvår till. De skall vara kvar över vintern, och dessutom ska alla 15 enheter hinna skrotas. Men då hinner det nästan bli en ny vinter, och då kanske ytterligare ett par enheter sparas. Skulle tippa på sommaren 2011, eventuellt våren 2012.
Jag var på fick en guidad på Euromaint i Älvsjö pendelltågs depån där jag fick se hur hella depånsåg ut och hur man arbeter där och fick se förarhytten i X1 X10 X60 och chefen över depån som guidad mig och min kontaktperson sa att 15 enheter kommer att sparas framöver. Så det var kul att höra Chefen över depån sa även att om man ser en X1a ute i trafik så har Euromaint mislyckats med sitt arbete men då sa jag att då blir jag och andra tåg intreserade blir glada så dom får gjärna mislyckas mer.

Jag vill inte att X1 ska försvina gammla 40 åringarna har varit med så länge men jag säger ändå farväl till X1 för deras storhets tid är över och det finns inte så många kvar och alla står och inväntar döden. Tyvär lyckas Euromaint oftast med sitt arbete så man får inte se X1 ute itrafik så ofta längre men skönt käns det att få sätt en förarhytt i X1 medans dom fortfarende finns. Men X10 och X60 fick jag också se. Var häftigt inne i depån fick bland annat se en aldeles ny motor till X60 och den var så liten men så mycket kraft i.

Nä några X1 finns kvar men många är skrotade skulle vara roligare med tågboilag som har flera olika tåg och det gäller alla men dyrare ochså olika delar till och verktyg till alla olika tåg

RIP X1 1968-2010 (För dom flästa) Men några X1or är ännu Still going strong!

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-10-13 klockan 20:34.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat