Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-07, 13:26   #17
Mawkish
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Finns ett par bilder på just Findus-vagnen (med "rätt" logga) på den här sidan oxå http://nitton.fotopic.net/c954916.html.
Kan kanske vara användbart när det kommer till texturering.

Mycket snyggt byggt så långt i.a.f. .
Mycket användbart! Totalt nya vinklar av de bilder jag haft innan så det kommer bli en stor hjälp även för fortsatta modelleringen, jag bockar och bugar

Har spenderat helggroggarna tillsammans med min vän uvw och satt lite färg på axelpartiet. Stött på lite patrull när det kommer till fjädern som just nu är mappad framifrån dvs det som är på kanten är det som hamnar på ovan resp. undersidan vilket inte är så lyckat när jag vill ha transparent just där.

Alternativen som jag ser det är
1. Mappa om och inkludera under och översida
2. Modellera om fjädern så att texturen passar perfekt
3. Skippa transparent helt.
4. Låt det vara som det är.

Alternativ 1 är ju lockande och lättast från mitt perspektiv men det är inte bra i måla om hänseende. Alternativ 2 ger ett gäng extra polygoner x4 vilket jag helst vill undvika. 3:an kan vara ett alternativ men jag inser att jag kommer irritera mig så pass mycket att det inte ser "ok" ut och 4:an mja inte så lockande heller :/

Kanske har någon av er erfarna modellerare/texturerare något annat alternativ? i så fall mottages tipsen tacksamt
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ibblps-v_6.jpg (134.8 KB, 169 visningar)