![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
![]() Har spenderat helggroggarna tillsammans med min vän uvw och satt lite färg på axelpartiet. Stött på lite patrull när det kommer till fjädern som just nu är mappad framifrån dvs det som är på kanten är det som hamnar på ovan resp. undersidan vilket inte är så lyckat när jag vill ha transparent just där. Alternativen som jag ser det är 1. Mappa om och inkludera under och översida 2. Modellera om fjädern så att texturen passar perfekt 3. Skippa transparent helt. 4. Låt det vara som det är. Alternativ 1 är ju lockande och lättast från mitt perspektiv men det är inte bra i måla om hänseende. Alternativ 2 ger ett gäng extra polygoner x4 vilket jag helst vill undvika. 3:an kan vara ett alternativ men jag inser att jag kommer irritera mig så pass mycket att det inte ser "ok" ut och 4:an mja inte så lockande heller :/ Kanske har någon av er erfarna modellerare/texturerare något annat alternativ? i så fall mottages tipsen tacksamt ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
![]() |
![]() |