Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-28, 12:36   #22
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Håller med. multiplayer och allt på DLS är ett litet problem. Varför läggs det inte ut på DLS? krångligt. upphovsrättsproblem eller annat?
Jag som är lokförare har under alla år saknat just multiplayer och först nu kan vi börja leka med virtuella bolag, grafer och annat roligt på riktigt. Jag ser verkligen fram emot nya versionen.

angående grafiken, problemet med trainz har alltid varit att befintliga banor inte uppdaterats med det nya i trainz. Vi ser fortfarande gamla vagnar till 2004 rulla i senaste versionen och att hitta de nya godsakerna i DLS tycker i alla fall jag är krångligt.
När det gäller uppladdning på DLS - detta måste ju ske av den som skapat objektet alternativt någon som har fått rätt av den som skapat projektet att lägga upp det. Orsaken är att man ger Auran/N3V (eller vad de kallar sig idag) rätt att använda objektet på ett flertal sätt så det måste vara någon som har copyright till objektet eller som har copyright innehavararens uttryckliga tillstånd som lägger upp objektet på DLS.

Saker och ting försvåras ytterligare av att t.ex. delar av ett objekt kan vara under copyright från någon annan. Om man t.ex. tar en textur från en källa så kan det hända att den licensen för texturen inte stödjer att man lägger upp objektet på DLS (här tror jag t.ex. att man skall se upp med texturer som följer med 3D tidningar då dessa ofta har begränsningar i vad man får göra med dem). Om jag har fattat t.ex. CGTextures licensvillkor rätt så bör dock det vara kompatibelt med DLS.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat