Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-27, 16:07   #16
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Själv tänker jag nog köpa Trainz 2012 men inte till det pris som är för special versionen - jag utgår från att de släpper en normal version till normalt pris senare
Ja, om jag får välja mellan bullar och bananer så väljer jag Trainz. Har sett det "fantastiska" erbjudande om specialutgåvan som har specialdesignad box som allt levereras i: Programmet, posters, handbok med mera. Tänker inte nappa på det priset, nära 1000 spänn ! Väntar då hellre till skivan kommer i en standard ask eller en "slim case".
Vad har jag för glädje av den där plåtasken som grejorna kom i, när den ändå kommer att hamna på bokhyllan någonstans?

Självklart vill Auran (N3V) tjäna pengar, det är ju alla bolags syfte. Tänkte på det Henry Ford sa när han lanserade T-Forden. "Du kan få den i vilken färg som helst, bara den är svart".
Hälsningar
Gammal 2011-03-27, 16:17   #17
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Ja, om jag får välja mellan bullar och bananer så väljer jag Trainz. Har sett det "fantastiska" erbjudande om specialutgåvan som har specialdesignad box som allt levereras i: Programmet, posters, handbok med mera. Tänker inte nappa på det priset, nära 1000 spänn ! Väntar då hellre till skivan kommer i en standard ask eller en "slim case".
Vad har jag för glädje av den där plåtasken som grejorna kom i, när den ändå kommer att hamna på bokhyllan någonstans?

Självklart vill Auran (N3V) tjäna pengar, det är ju alla bolags syfte. Tänkte på det Henry Ford sa när han lanserade T-Forden. "Du kan få den i vilken färg som helst, bara den är svart".
Hälsningar
Observera att Auran inte säger "plåt" ask. De säger "metal case". Metallen är alltså ospecificerad. Vi får hoppas det är guld för priset de säljer den för.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-27, 20:30   #18
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Multiplayer...... Det ordet får de andra simulatorerna att hamna långt bakom. Först nu kan vi börja leka med tågsimulatorn.
Gammal 2011-03-27, 21:16   #19
spyfrog
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Multiplayer...... Det ordet får de andra simulatorerna att hamna långt bakom. Först nu kan vi börja leka med tågsimulatorn.
Problemet med multiplayer är att det kräver att alla resurser som du använder i banan är på DLS.
Nästan inga objekt som du finner här och därmed nästan inga svenska objekt finns på DLS.... där har vi ett jätteproblem. Det är ju inte heller bara att lägga upp dem - de som gör objekten måste ge tillstånd eller själva lägga upp dem.
Som det är idag är multiplayer av tveksamt intresse för den svenske Trainz användaren, tyvärr.
Gammal 2011-03-27, 22:40   #20
Hobo
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Ja nu får vi allt ge lite support till Aurans nya skapelse. Jag är relativt ny på detta, men tycker om att hålla mig till det jag börjar med. det byggs också massor av saker till detta hemma i stugorna, och det har jag stor respekt för, jag hoppas bara att Auran också har det och gör allt bakåtkompatibelt.

jag tänker köpa nästa också, självklart, men inte den svindyra boxen. Av respekt för vad Auran hitills har gett mig i spelglädje skall jag vara dem trogen mycket lång tid framåt.

Blir förvånad när några tycker sig se att de är på nedgång, men de har nog större perspektiv än jag, så jag säger inte emot. Märkligt bara om de inte fortsätter utveckla detta eminenta koncept som verkar vara hur stort som helst.

Tillsammans se vi fram emot 2012 allihopa, eller hur?
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 11:29   #21
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Håller med. multiplayer och allt på DLS är ett litet problem. Varför läggs det inte ut på DLS? krångligt. upphovsrättsproblem eller annat?
Jag som är lokförare har under alla år saknat just multiplayer och först nu kan vi börja leka med virtuella bolag, grafer och annat roligt på riktigt. Jag ser verkligen fram emot nya versionen.

angående grafiken, problemet med trainz har alltid varit att befintliga banor inte uppdaterats med det nya i trainz. Vi ser fortfarande gamla vagnar till 2004 rulla i senaste versionen och att hitta de nya godsakerna i DLS tycker i alla fall jag är krångligt.
Gammal 2011-03-28, 12:36   #22
spyfrog
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Håller med. multiplayer och allt på DLS är ett litet problem. Varför läggs det inte ut på DLS? krångligt. upphovsrättsproblem eller annat?
Jag som är lokförare har under alla år saknat just multiplayer och först nu kan vi börja leka med virtuella bolag, grafer och annat roligt på riktigt. Jag ser verkligen fram emot nya versionen.

angående grafiken, problemet med trainz har alltid varit att befintliga banor inte uppdaterats med det nya i trainz. Vi ser fortfarande gamla vagnar till 2004 rulla i senaste versionen och att hitta de nya godsakerna i DLS tycker i alla fall jag är krångligt.
När det gäller uppladdning på DLS - detta måste ju ske av den som skapat objektet alternativt någon som har fått rätt av den som skapat projektet att lägga upp det. Orsaken är att man ger Auran/N3V (eller vad de kallar sig idag) rätt att använda objektet på ett flertal sätt så det måste vara någon som har copyright till objektet eller som har copyright innehavararens uttryckliga tillstånd som lägger upp objektet på DLS.

Saker och ting försvåras ytterligare av att t.ex. delar av ett objekt kan vara under copyright från någon annan. Om man t.ex. tar en textur från en källa så kan det hända att den licensen för texturen inte stödjer att man lägger upp objektet på DLS (här tror jag t.ex. att man skall se upp med texturer som följer med 3D tidningar då dessa ofta har begränsningar i vad man får göra med dem). Om jag har fattat t.ex. CGTextures licensvillkor rätt så bör dock det vara kompatibelt med DLS.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:17.