Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-17, 19:06   #25
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Nu har jag kört in i en åervändsgränd:-( Det gäller Bogeys och attatchment points.

DONJ No5 har ju två bogeys, en drivbogey och en frambogey bestående av ett löphjul.

Eftersom de har olika diameter och behöver snurra med olika hastighet vid animation så har jag altså gjort dom som två bogeyer och faktiskt även gjort dom som två olika KUID som loket anropar. (Detta för att lätt kunna återanvända dom för DONJ 3 och 4).

Animationerna verkar fungera och exporten av lok och bogeys likaså.
Men hur jag än gör så får jag en sallad av dubblerade Bogeys som far omkring lite här och där.

Jag har provat på en mängd olika sätt med placering av a.bog0, a.bog1 och a.bog2 (fast i just denna bild har jag provat utan denna).

Det är alltså något jag missar i hur a.bog 1-n sätts upp och hur de förhåller sig till b.r.main

Jag tycker inte att detta beskrivs särskilt bra utan endasthögst rudimentärt i de tutorails som finns och Aurans egen CCG.


Är det någon som kan peka mig i rätt riktning.

MVH / BjörnL
Ge inte upp! Du är NÄRA målet.
Från en man som höll på i MÅNADER med det där!!!

Jag har jämfört mitt E2 ånglok med ditt eftersom bägge består av 2 boggier.
Jag gör p.s.s som du enligt din bifogade bild med a.bog0 och a.bog1.
Har du definierat a.bog0 och a.bog1 i TOPVIEW??
Din länkade b.r.main ser också bra ut.



Vad jag reagerade mot var dina y värden på a.limback resp a.limfront.
Skall ju vara symmetriska dvs ha samma absoluta y värde.

MEN:
Hur ser din config fil ut?
Du har inte gjort "nåt dumt" där?
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat