![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Nu har jag kört in i en åervändsgränd:-( Det gäller Bogeys och attatchment points.
DONJ No5 har ju två bogeys, en drivbogey och en frambogey bestående av ett löphjul. Eftersom de har olika diameter och behöver snurra med olika hastighet vid animation så har jag altså gjort dom som två bogeyer och faktiskt även gjort dom som två olika KUID som loket anropar. (Detta för att lätt kunna återanvända dom för DONJ 3 och 4). Animationerna verkar fungera och exporten av lok och bogeys likaså. Men hur jag än gör så får jag en sallad av dubblerade Bogeys som far omkring lite här och där. Jag har provat på en mängd olika sätt med placering av a.bog0, a.bog1 och a.bog2 (fast i just denna bild har jag provat utan denna). Det är alltså något jag missar i hur a.bog 1-n sätts upp och hur de förhåller sig till b.r.main Jag tycker inte att detta beskrivs särskilt bra utan endasthögst rudimentärt i de tutorails som finns och Aurans egen CCG. Är det någon som kan peka mig i rätt riktning. MVH / BjörnL ![]() |
![]() |
![]() |