Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-29, 11:04   #4
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
.....
Har full förståelse, att ni som bygger gratis material till Trainz. Inte vill att andra tjänar en massa pengar på erat jobb, som i detta fall DLS (N3V).
Samtidigt står jag och många av er, på två olika ben också. För när någon dyker upp här på forumet och inte har köpt spelet på laglig väg, utan har laddat ner en piratkopia. Då brukar det bli ett jäkla liv och ingen som vill hjälpa till. Så lite dubbel-moral dyker då upp, genom att vi vill att dom köper ett äkta Trainz och vem gynnar vi då, om inte N3V.
.....
Bengan, signaltråden som du hänvisar till handlar inte om allmänt DLS-gnöl. Den handlar om multiplayer (MP). Jag tycker DLS är utmärkt och hoppas att den fortsätter att vara så, för all framtid. Har heller ingenting emot att N3V tjänar pengar på det dom gör, tvärtom - det är en garanti för att Trainz utvecklas vidare. Jag hoppas också att MP utvecklas i rätt riktning, så att dom kan tjäna pengar på den produkten.

När det gäller signalsystemet och MP, i nuläget, så är många tilläggsfunktioner fortfarande under utveckling. I nuläget skulle det skapa kaos, om jag laddade upp systemet till DLS. Det tar alldeles för lång tid att ladda upp saker och versions hanteringen fungerar inte alltid som det är tänkt. Det är såna saker man har bättre koll på med en "egen" server. M.a.o. administrationen är mycket viktig, för mig. Den delen vill jag inte överlåta till N3V, som dom också marknadsför som ett försäljningsargument.

Hoppas ovanstående blev mer begripligt.

Angående licens (att användaren har en laglig kopia av Trainz) så går det att lösa på flera sätt - inga problem.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat