Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
EDIT: Har slängt upp cdp-filen hos MediaFire, med alla tillbehör. Så nu blir det väl ett jäkla liv, om jag har tillstånd för detta och det kan jag säga på engång. Ingen är tillfrågad. Så om någon misstycker, så får någon Admin radera länken här nedan.
http://www.mediafire.com/?dygsj9sn9bb09ky
|
Om tillbehören ursprungligen finns på detta forum eller om dom finns på Svenska-Tåg skivorna eller om dom finns på STW:s hemsida eller hos någon annan medlem här på vårt forum, så tycker jag det är helt ok att samla alla tillbehör i en cdp-fil och bifoga en länk till denna.
Men om cdp-filen innehåller en del materiel som bara finns på DLS, så blir jag tveksam. Då får även alla som har en "svart" kopia av Trainz tillgång till dessa. Det är inte bra, även om vi tycker illa om N3V:s policy i övrigt. I det fallet tycker jag att alla ska vara med och betala.
Det handlar om upphovsrätt och respekt för upphovsmännen och det måste man alltid respektera. Om du känner att du har gjort ett övertramp på den regeln, Bengan, så kan du ta bort din länk. Annars så ser jag inte något fel i det du gör när du samlar ihop alla tillbehör i ett paket, som ändå kan nås av alla.