![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#241 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Yaay, banzai! Tack!
Citat:
------------------------ Har inte installerat nått nytt men går att i TS06 starta den om man hoppar över alla saknade kuider som jag skrev ovan. Får ett felmeddelande i början sen går det bra, förrutom att det dels saknas plattformar på de flesta stationer + att utropen av någon anledning enbart sker på Liljeholmen samt Slussen till T-Centralen. Höll på att hoppa ur stolen när damen började prata... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Men om cdp-filen innehåller en del materiel som bara finns på DLS, så blir jag tveksam. Då får även alla som har en "svart" kopia av Trainz tillgång till dessa. Det är inte bra, även om vi tycker illa om N3V:s policy i övrigt. I det fallet tycker jag att alla ska vara med och betala. Det handlar om upphovsrätt och respekt för upphovsmännen och det måste man alltid respektera. Om du känner att du har gjort ett övertramp på den regeln, Bengan, så kan du ta bort din länk. Annars så ser jag inte något fel i det du gör när du samlar ihop alla tillbehör i ett paket, som ändå kan nås av alla.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-04-14 klockan 04:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det hade funkat bra om det var lika som förr fastän det går segt. Det gjorde det ju förr också när det var gratis men undrar hur fort det verkligen går även om man betalar. -------------------- Ingen mer som haft problem med utropen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det jag menade var att man ska inte distribuera objekt vidare till allmänheten eller erbjuda en service, som man normalt behöver betala för.
![]() |
![]() |
#245 | |
Medlem
|
![]() Citat:
-------------------- Jag lyckades hitta alla kuider utom: kuid:56732:20077 (direction-marker, compudoc) kuid2:62310:30041:1 (Clock Rule, AndreasM) kuid:117608:60135 (Corona_white_01, Kenichiro) kuid:135112:8000 (Virtualbreizh, duarn) kuid:2000:40002 (Volvo Hatting Bageri, ZyryZ) Den översta är väl egentligen den viktigaste då den hör till alla plattformar så om någon råkar ha den eller om självaste compudoc själv vill dela med sig av den vore det glädjande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Medlem
|
![]()
Jag har gjort en test att ladda hem tunnelbanan med ALLA tillbehör på en "ren" installation av TS2010, version 3.3.
Citat:
Citat:
2. Installerade Bengans paket (andra citatet ovan). 3. Hämtade alla "missing dependencies" från DLS (tog ca 12 minuter utan FCT). Resultat: Inga "missing dependencies" och endast fyra fel enligt bild nedan. -
![]() |
![]() |
#247 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag laddade ned compudocs vers.9 från DLS, klonade den och gick in och rättade till felen på ingående assets, fick två felande av Bengan, sen har jag en ren version som fungerar i TS2010 ! Har väl bara haft ren flax?
Enda asset jag fick ta bort var "Premetro Island Station" som finns på DLS men inte går att ladda hem (???)
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-04-14 klockan 17:01. Anledning: Premetro Island Station |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Senast jag prövade mitt 2010 var säkert ett år sen och jag la av efter att ha kämpat med att få tunnelbanan att funka.
Men nu menar ni att ni fått igång t-bana preview i ts10? Är det värt för mig att ladda hem mitt spel och testa igen? (lagligt nedladdat)
![]() |
#249 | |
Medlem
|
![]() Citat:
EDIT: Det handlar mer om erfarenhet än ren flax. ![]()
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-04-18 klockan 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Inga tunnlar fungerar inte för mig.
|
![]() |