Ämne: Sgmns-W
Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-26, 20:01   #23
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Snyggt, men ser inte containern väldigt liten ut (den ska väl ha måtten 13,8 X 3.6 X 3.6)?
Jämför man med bilden som ocvn länkar till i det här inlägget http://www.e-buzz.se/forum/showpost....6&postcount=10, så är dom ju lika hög som upp till halva strömavtagaren på ett Rc-lok, och så hög är väl inte en T44'a, eftersom det loket ser högre ut än containern på bilden ovan, eller är det bara en synvilla kanske?

Jag har suttit och dividerat lite kring detta.
För jag har följt ritningen till punkt och pricka, och då stämmer alla mått förrutom just det, men den ser ut att stämma till proportionerna i övrigt om man jämför med vagn osv.
I jämförelse med T44:an så tycker jag den ser för låg ut, men när jag sedan kollar på hur hög den är i jämförelse med ett Rc i verkligheten, och sedan jämför höjdskillnaderna mellan Rc och T44 så tycker jag att det ser ut att stämma igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mawkish Visa inlägg
Wow här går det undan! ser riktigt snyggt ut detta och ett underbart tillskott till vagnparken för RW.

Några önskemål från mig vore något för växlaren att hålla sig i när han balanserar på fotsteget, färjekrokar och postlåda. Sedan känns det spontant att staget till fotsteget är för rakt(kan vara vinkeln i bilderna med) och så i närbilden av buffertbalken så "känns" något lite konstigt men kan inte helt sätta fingret på vad...är det tvärgående stagen för tjocka? borde inte två av stagen vara vinklade?

Ser mycket fram emot att knuffa runt dessa sedan!
Jag har kollat på det en hel del.
Enligt ritningen så ska det finnas ett handtag vid växlarsteget, dock verkar det ej finnas kvar på den riktiga vagnen längre, förslagsvis så kom dom väl i vägen vid lastning och lossning av vagnen.

Gällande staget så erkänner jag mig besegrad, har missat den lilla detaljen, ska såklart korrigeras!

Sedan funderar jag på vilja tvärgående stag du menar?
Alla detaljer som finns här är konstruerade enligt ritningen, med avvägning från foton för att få det att stämma.
Kan dock prova att göra stagen något tunnare för att se om det ser bättre ut?

/Marcus
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat