![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#23 | ||
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Jag har suttit och dividerat lite kring detta. För jag har följt ritningen till punkt och pricka, och då stämmer alla mått förrutom just det, men den ser ut att stämma till proportionerna i övrigt om man jämför med vagn osv. I jämförelse med T44:an så tycker jag den ser för låg ut, men när jag sedan kollar på hur hög den är i jämförelse med ett Rc i verkligheten, och sedan jämför höjdskillnaderna mellan Rc och T44 så tycker jag att det ser ut att stämma igen. Citat:
Enligt ritningen så ska det finnas ett handtag vid växlarsteget, dock verkar det ej finnas kvar på den riktiga vagnen längre, förslagsvis så kom dom väl i vägen vid lastning och lossning av vagnen. Gällande staget så erkänner jag mig besegrad, har missat den lilla detaljen, ska såklart korrigeras! Sedan funderar jag på vilja tvärgående stag du menar? Alla detaljer som finns här är konstruerade enligt ritningen, med avvägning från foton för att få det att stämma. Kan dock prova att göra stagen något tunnare för att se om det ser bättre ut? /Marcus |
||
![]() |
![]() |