1. Cabinsway finns och det läggs i lokets config. Tyvärr är detta ett av de många sorgebarnen i Trainz eftersom det lutar hytten UTÅT i kurvorna (se bild). Eftersom man anger ett decimaltal som värde så tror man ju att ett negativt värde borde ge lutning INÅT, men icke sa Nicke!
De två funktionerna i vehicle.gs som sköter detta ser du nedan, på något vis verkar det som om absolutbeloppet används.
Loket på bilden har cabinsway -40.0, men vad hjälper det!?
public native void SetCabinSwayAmount(float amount);
//! Gets the cabin sway amount for this vehicle.
//
// Note:
// See the SetCabinSwayAmount() method for details on cabin sway.
//
// Returns:
// Returns the cabin sway amount for this vehicle. Higher positive values indicate higher
// levels of cabin sway while a 0.0 indicates no cabin sway.
//
public native float GetCabinSwayAmount(void);
//! Gets the default cabin sway factor for this vehicle.
//
// Note:
// See the SetCabinSwayAmount() method for details on cabin sway.
//
// Returns:
// Returns the default cabin sway factor for this vehicle as defined in its configuration.
// Higher positive values indicate higher levels of cabin sway while 0.0 indicates no cabin
// sway be default.
//
2. Vet inte vad du menar? Posta ett screenshot !!!
3. Detta beror på var a.cabfront (resp. a.cabback) ligger i lokets mesh. Det krävs att man flyttar ned dessa. detta kan möjligen göras med en hexeditor direkt i meshen, men är inget man gärna ger sig in påom man inte är ruskit insatt!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
|