![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
1. Cabinsway finns och det läggs i lokets config. Tyvärr är detta ett av de många sorgebarnen i Trainz eftersom det lutar hytten UTÅT i kurvorna (se bild). Eftersom man anger ett decimaltal som värde så tror man ju att ett negativt värde borde ge lutning INÅT, men icke sa Nicke!
De två funktionerna i vehicle.gs som sköter detta ser du nedan, på något vis verkar det som om absolutbeloppet används. Loket på bilden har cabinsway -40.0, men vad hjälper det!? public native void SetCabinSwayAmount(float amount); //! Gets the cabin sway amount for this vehicle. // // Note: // See the SetCabinSwayAmount() method for details on cabin sway. // // Returns: // Returns the cabin sway amount for this vehicle. Higher positive values indicate higher // levels of cabin sway while a 0.0 indicates no cabin sway. // public native float GetCabinSwayAmount(void); //! Gets the default cabin sway factor for this vehicle. // // Note: // See the SetCabinSwayAmount() method for details on cabin sway. // // Returns: // Returns the default cabin sway factor for this vehicle as defined in its configuration. // Higher positive values indicate higher levels of cabin sway while 0.0 indicates no cabin // sway be default. // 2. Vet inte vad du menar? Posta ett screenshot !!! 3. Detta beror på var a.cabfront (resp. a.cabback) ligger i lokets mesh. Det krävs att man flyttar ned dessa. detta kan möjligen göras med en hexeditor direkt i meshen, men är inget man gärna ger sig in påom man inte är ruskit insatt!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |