Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Fortsätter med några tester. Denna gång med en Chevrolet Bel Air 1956. Testerna består bland annat utav. Hur mycket jag vågar krympa ner texturerna, utan att objekten påverkas allt för mycket. Nästan 2MB för en bil och då har jag halverat texturerna. Undra om man vågar sig på en halvering till, utan att förstöra bilen.
Vad tycker ni?
|
Det där tror jag nog att du ser själv, alltså hur långt du kan gå utan att "fördärva" objekten.
Sen säger jag som jag alltid har sagt, så länge man inte ska göra en "skog" av objekten, utan bara placera ut dom i ental (eller kanske några stycken), så är det nog inga större problem med dagens datorer att hantera objekten.
Jag har till och med installerat TS2012 på min gammla reservdator (bara för att testa), och mina rutter med alla dessa mängder med objekt på, flyter på utan problem, så några bilar extra på ett par MB här å där, gör nog ingen större skillnad på prestandan

.