Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-07, 20:07   #2
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Fortsätter med några tester. Denna gång med en Chevrolet Bel Air 1956. Testerna består bland annat utav. Hur mycket jag vågar krympa ner texturerna, utan att objekten påverkas allt för mycket. Nästan 2MB för en bil och då har jag halverat texturerna. Undra om man vågar sig på en halvering till, utan att förstöra bilen.

Vad tycker ni?
Det där tror jag nog att du ser själv, alltså hur långt du kan gå utan att "fördärva" objekten.

Sen säger jag som jag alltid har sagt, så länge man inte ska göra en "skog" av objekten, utan bara placera ut dom i ental (eller kanske några stycken), så är det nog inga större problem med dagens datorer att hantera objekten.

Jag har till och med installerat TS2012 på min gammla reservdator (bara för att testa), och mina rutter med alla dessa mängder med objekt på, flyter på utan problem, så några bilar extra på ett par MB här å där, gör nog ingen större skillnad på prestandan .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009