Citat:
Ursprungligen postat av lan
... så kom " Ketchupen" på tapeten igen ! Det är inte texturerna som är problemet med det "Ruby TMX" producerar !!! Det mesta av dessa bilar har ingen textur (s.k. m.notex). De texturer som finns kan krympas ner ordentligt för dom är på små detaljer som strålkastare och emblem m.m. Men vad hjälper det när själva meshen är på över 20 000 polygoner!!!
Men visst är det snygga bilar och, som Ekan säger, en och annan kan man kosta på sig.
Det finns metoder att krympa mesherna och måla om bilarna, men det är otroligt mycket jobb! I ett byggprogram kan man göra mycket men att exportera allt till Trainz är inte lika lätt
Heinz då!
|
Du har helt rätt, Lennart.
Som jag skrev, så är man lite ringrostig angående SketchUp. Gick så fint i början och det enda man tänkte på, var just storleken på texturerna. Sen sprang jag på pumpen, med några riktiga värstingbilar, där varningen kom för mer än 25 000 poly. Dom kärrorna var det bara att lägga åt sidan och strunta helt i, men dom föregående klarade väl precis gränsen, så att ingen varning kom. Dom ligger nog runt 20-25 000 poly, lite väl häftigt för en ynka liten bil.
Kunde inte låta bli, att föra över Saab J32 Lansen till Trainz iallafall. Hon ligger över 25 000 poly och stämmer inte heller i skalan (alldeles för liten). Slänger upp henne här i tråden, med en stor VARNING för henne, om någon skulle vara intresserad iallafall.
Får väl ta och inrikta mig på diverse byggnader istället, där polyantalet inte drar iväg allt för mycket.