Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-13, 21:54   #130
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Blev mycket bättre nu!! Så lite, kan ändå göra så mycket. Men ska det bli en supermodell, tycker jag kopplet kan få sig en bättre textur, speciellt uppifrån, där ser den jättesuddig ut.

Engelska Wikipedia har en hela sida om SA3-kopplena, och det skulle faktiskt inte förvåna mig om det redan finns något sådant koppel till Trainz (eftersom ryssarna byggt så mycket till Trainz). Annars är google ett bra tips, man hittar rätt många bilder om man säker på "SA3 coupler" (mycket är dock på ryska av förståeliga själ, men Google Translate funkar ganska bra, finns inbyggt i webbläsaren Chrome). Hittade även en enklare ritning, men den var helt värdelös tyvärr..

Och för att bli en ännu bättre "supermodell", så skulle jag gärna se samma funktion som Rc-loken har, nämligen ett alternativ om automatiska backspeglar (eller ännu bättre - för att backspeglarna ska vara utfällda, ska man inifrån hytten dra ut varje backspegel för att dem ska synas utanför, men det vore ju verkligen överkurs, och kanske rätt jobbigt i längden...)