Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-31, 12:37   #19
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stenne Visa inlägg
Har nu lyckats ladda ned och installera ASTER GDEM data. För mig som bygger rutt i det kraftigt kuperade landskapet i Bergslagen så blir det en stor skillnad med 30m data från ASTER jämfört med SRTM 90m data. ASTER data ger mycket större möjligheter till att bygga en mer realistisk terräng. Så jag kommer säkert att bygga vidare med GDEM-data.

Det tog ett bra tag innan jag lyckades importera GDEM-data i TS. Men som ofta så löste det sig efter att ha sökt på olika forum och som vanligt var det en liten detalj.

Så om någon vill använda ASTER-GDEM version 2 så måste man redigera filnamnen på de nedladdade tif-filerna.

ASTER har nämligen lagt till en 2:a i filnamnet för version 2 och detta känner TS inte igen när filerna skall laddas in.

Så t.ex.:
ASTGTM2_N59E015_dem.tif skall ändras till ASTGTM_N59E015_dem.tif

Detta måste göras med alla filer.
Ändringen av filerna som du beskrev ovan gick inte så bra för mig... Det blev fortfarande oförändrat

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat