![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]() Citat:
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej.
Astgtm data. C:\Program\Steam\SteamApps\common\RailWorks\DEM\AS TGTM ELLER så med DEM data, C:\Program\Steam\SteamApps\common\RailWorks\DEM\SR TM TEX. N56E012.hgt Filen placeras i SRTM-Mappen. Lägg märke till Diagrammet på dom olika sätten. Hoppas att det underlättar. Har gjort det här också för andras skull. Lycka Till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
|
![]() Citat:
Det skall funka men jag skall prova proceduren på en annan dator ikväll för att vara säker på att det funkar. Jag återkommer. StenS Senast redigerad av Stenne den 2013-11-02 klockan 20:45. Anledning: Komplettering av information |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag provat att importera ASTER-data på min andra dator på en rutt där jag tidigare haft SRTM-terräng. Jag gjorde enligt det jag beskrev i förra inlägget och det fungerar för mig. Jag kan också växla mellan SRTM- och ASTER-data medans jag är kvar i editorn.
Här är ett par bilder på terrängen strax söder om Kopparberg. Bild 1 ASTER-data: Här kan man också se märkligheter i form av stråk med konstiga toppar och dalar. Men det här är kända brister som man får fixa till. Bild 2 SRTM-data Här är samma vy med SRTM-data |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Testat ASTER-data enligt din beskrivning men det fungerar inte hos mig, enbart GRM fungerar, dvs lågupplöst. Laddat ned, packat upp och namngivit filerna enligt beskrivning samt placerat dem i en ny mapp ASTGTM vid sidan om SRTM mappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Funkar inte för mig heller...
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det enda jag kan tipsa om är att ni kollar en extra gång att koordinaterna på den plats ni är på är inom gränserna för den/de tile/-s ni har installerat. Men det har ni väl redan gjort. StenS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Glömt ta bort 2-an i filnamnet! Nu funkar det klockrent!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Vad roligt att du fick det att funka!
StenS |
![]() |