Ämne: TANE SP2 News
Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-20, 12:42   #5
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Jahaa, då har SP2 släppts officiellt efter många om och men.

Själv tänker jag avvakta några dagar med att installera det, dels på grund av att man inte kan vara 100% säker på att N3V har strulat till något, och dels på grund av att jag kör med tweakade shaders inställningar https://forums.auran.com/trainz/show...ricks-and-tips, och det vill man inte behöva labba med mer än nödvändigt.

Därför kommer jag att hålla koll på N3V's forum, det brukar visa sej ganska snabbt där, om det är nått strul med uppdateringen.
Borde kanske ha följt Ekans råd. Installerade istället SP 2 (88364) och det verkade väldigt bra. Kollade banan och då framför allt en kilometertavla. Bom sa det bara och så var jag tillbaka i startskärmen.

Nytt försök. Nu började TANE ladda in ett stort antal filer. När jag öppnade banan hade allt vad träd heter försvunnit (se bild 1). Eftersom jag framför allt var intresserad av hur grafikkortet uppförde sig, gick jag över till Driver-läget. När jag zoomade inloket blev bilden brun (bild 2).

Startade om TANE och nu fick jag upp en ny ruta: "Following assets have unsubmitted edits". Eftersom det handlade om banan klickade jag på Revert - och banan var återställd igen (bild 3). Öppnade Driver - bara för att hamna på Skrivbordet igen.

Har nog lång väg tillbaka till SP 2 tror jag.

Nisse

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Nya TANE Bild 1.jpg (225.7 KB, 45 visningar)
Filtyp: jpg Nya TANE bild 2.jpg (121.3 KB, 45 visningar)
Filtyp: jpg Nya Tane Bild 3.jpg (257.3 KB, 45 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat