![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nytt försök. Nu började TANE ladda in ett stort antal filer. När jag öppnade banan hade allt vad träd heter försvunnit (se bild 1). Eftersom jag framför allt var intresserad av hur grafikkortet uppförde sig, gick jag över till Driver-läget. När jag zoomade inloket blev bilden brun (bild 2). Startade om TANE och nu fick jag upp en ny ruta: "Following assets have unsubmitted edits". Eftersom det handlade om banan klickade jag på Revert - och banan var återställd igen (bild 3). Öppnade Driver - bara för att hamna på Skrivbordet igen. Har nog lång väg tillbaka till SP 2 tror jag. Nisse Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Jisses amalia, va händer???
Jag kan inte gå in i edit session Crash-----åter till windows Jag kunde vara inne en liten stund (knappt 3-4min) i edit route Crash ----åter till windows. Saknar i stort sett allt på banan och det som är kvar är helt knast. //Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Finns det inget tips att prova, ifrån er som testat sp2 i månader???
Jag är helt lost i inställningarna nu efter att ha testat, och hittar inte vart jag skulle kunna ändra till defult ![]() Borde blivit misstänksam, när det drog ut på tiden vecka efter vecka, och att Tane startade så snabbt. Sur gubbe Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Jag har inte installerat uppgraderingen än, men ett par tips kan jag ge.
Spara aldrig en bana som ser konstig ut! Testa att submitta de assets som är öppna och kör sedan en database repair, en eller ett par gånger! Gjorde ett snabbspan på aurans-forum, och det verkar inte vara några stora problem rapporterade hittills. mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det var TANE spåren som ställde till med alla problem.
Bytte ut all räls till UK-räls. Då funkar allt som det skall, och jag får inte ens en massa larm längre om ex signalerna. Utan allt funkar helt perfekt. ![]() Det enda som Jag har krabbat till nu är ju de olika graphics & performens inställningarna. Det långa vägen är ju att testa att ändra en inställning.....provköra, testa nästa osv. Eller om det finns något sätt att ställa in defult, och eller någon har bilder på dessa inställningar? Glad gubbe Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Kul om det funkar för några, för mig gick ridån ner idag när alla mina installationer crashade. Så nu är jag ute i kylan igen - det blir att ta nya tag efter midsommar. Nyinstallera TANE SP1 HF4 och sen patcha till SP2.
Börjat med att rensa datorn från all gammal skit, sen får vi se. LAn "stirred but not shaken"
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag kollade i två banor. I Nynäsbanan gick det inte att zooma in vilket jag tidigare rapporterat. I DDVJ fick jag direkt samma resultat som Crille. Även i den banan bytte jag bort pt-rälsen Pandrol med gott resultat. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Jag är inte mycket för att slänga ut VARNINGAR med stor text men i detta fallet tänker jag göra detta ändå, mest beroende på att det inte klart framgår vad som sker i TANE, detta kanske bara är ett Mac-problem men desto bättre för er PC-Nissar!
Följande sker: Startar banan med de ovan nämnda spåren. En del av banan ser ut så här: Spår innan.jpg TANE kraschar. Öppnar banan igen. Den här dialogrutan kommer upp: Dialogruta.jpg Om jag klickar på knappen "Use changes" så blir det så här efteråt: Spår efter.jpg Och det finns inget sätt att få tillbaka banan som den var innan, vad jag har sett i alla fall! Varesig man väljer att inte spara eller "revert to original" eller "rebuild database" så blir den så där, och det gäller hela banan!!! Om man däremot klickar på "revert changes" så verkar banan vara oförändrad! Eftersom jag misstänkte att det kunde vara lite strul så hade jag en färdig kopia låg som jag kunde använda mig av, annars så hade jag fått gå in och leta i säkerhetskopiorna för dagen! Det som retar mig är att det inte finns någon information vad det betyder när dialogrutan kommer upp, hur ska jag veta vilken knapp jag ska trycka på? VARNINGEN BESTÅR I ATT BARA ANVÄNDA "USE CHANGES" OM DU VET VAD DU GÖR!! Med det sagt så har jag bytt ut spårtypen och det verkar funka bra hittills, är nog lite snabbare än tidigare och det som jag har programmerat verkar också fungera, så mer tester och så "onwards and upwards"! mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Nu har jag turen att ha en så pass bra dator, så jag kör ALLTING på MAX, så jag har ingen koll på vad som är default-inställningar. Så det beror nog mycket på hur "bra" dator du har, hur mycket du kan kräma på. Men det finns en latmansinställning som man kan prova att ändra (se bild), klicka på dom 3 strecken, då visas några förinställda värden man kan välja på, (OBS! det funkar bara i driver-läget), man ser en märkbar skillnad på grafiken i spelet när labbar med dom.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Ja där kör Jag också max nu, och det fungerar utmärkt
![]() Sen är det ju alla de andra inställningar i Startbilden: Kolla foton //Crille |
![]() |
![]() |